اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان یزد:

جشن عاطفه‌ها با فرهنگ رضوی جاری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: فرهنگ رضوی با برگزاری جشن عاطفه‌ها در ایام دهه کرامت در جامعه جاری می‌شود.

جشن عاطفه‌ها با فرهنگ رضوی جاری است

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد اکبری صبح امروز در مراسم افتتاحیه جشن عاطفه‌ها که با حضور مسئولان استان در مدرسه شاهد افشار یزد برگزار شد، با تبریک بازگشایی مدارس و ایام دهه کرامت اظهار داشت: جشن عاطفه‌ها برای هجدهمین سال متوالی با کمک امدادگران کمیته امداد، صدا و سیما، بسیج و ... در یزد برگزار می‌شود.  

اکبری عنوان کرد: امسال در برگزاری این مراسم 2هزار و 100 نفر از فرهنگیان و مددکاران کمیته امداد همکاری دارند. امسال هزار و 500 پایگاه ثابت و سیار در مدارس، پایگاه‌های بسیج سطح شهر و میعادگاه‌های نمازجمعه طی سه روز از امروز تا جمعه هفتم مهرماه برگزار برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال جشن عاطفه‌ها با توجه به همزمانی با دهه کرامت، «دانش‌آموز یاوری و دانش‌آموز باوری در فرهنگ رضوی» است، اظهار امیدواری کرد: با جمع‌آوری کمک‌ها و هدایای دانش‌آموزان و سایر اقشار مردم برای محرومان، فرهنگ رضوی را هرچه بهتر به اجرا درآوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز ضمن تقدیر از همراهی امام جمعه یزد در امور فرهنگی و جدیت ایشان در پیگیری برنامه‌های این جشن اظهار داشت: جشن عاطفه‌ها حرکت بسیار خوبی است و انفاقی است که ثمره آن جاودان است.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد افزود: کار و همراهی در جشن عاطفه‌ها گرچه به نظر می‌رسد که کار برای محرومان باشد اما در واقع قدم برداشتن برای آبادی آخرت و پیش فرستادن توشه سفر آخرت است.

وی با بیان اینکه شرکت در جشن عاطفه‌ها انفاق است و خداوند برای بازگشت انفاق تضمین داده است، تاکید کرد: در وعده خداوند تخلف نمی‌شود.

رحیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: هرچه زمینه انفاق را در جامعه افزایش دهیم، حس گسترش حکم الهی را در جامعه افزایش داده‌ایم و سلامت اجتماعی را تضمین خواهیم کرد.

امام جمعه یزد نیز در این مراسم با طرح سئوالی مبنی بر اینکه صفات خوب انسان‌ها چگونه برشمرده می‌شود و این صفات خوب چگونه جاودان می‌ماند، اظهار داشت: ثروت و دارایی هرگز در شاخص خوبی‌های فرد نمی‌گنجد زیرا بسیاری از افراد ثروتمند، پس از مرگ از آنها به خوبی یاد نشده است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری خاطرنشان کرد: قدرت نیز ملاک خوبی انسان‌ها نیست زیرا بسیاری از انسان‌های قدرتمند به ظلم و ستم پرداخته‌اند.

وی با بیان این مصداق برای انسان‌های عالم و دانشمند، انسان‌های دارای جمال و .... عنوان کرد: آن کس که خود را به صفات خدا نزدیک می‌کند، از او به عنوان انسان خوب یاد می‌شود.

ناصری از صفات خدا به بخشندگی، مهربانی، سخاوت، کرم و ... اشاره کرد و افزود: هرچه انسان به صفات خداوند بیشتر مزین شود، بیشتر به خوبی‌ها نزدیک می‌شود.

وی تاکید کرد: همه ما باید تکلیف خود را نسبت به جامعه و دین خود انجام دهیم زیرا هر قدمی که به سوی خدا بردارید به رحمانیت خدا و هر قدمی که از خدا دور شوید به شیطنت و بدی‌ها نزدیک می‌شوید.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول