اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س):

ظرفیت‌های فرهنگی حرم مطهر به دانشجویان معرفی شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: حرم مطهر حضرت معصومه(س) دارای ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی گسترده‌ای است که باید به دانشجویان استان قم معرفی شوند.

ظرفیت‌های فرهنگی حرم مطهر به دانشجویان معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون دانشجویی استان قم که در دفتر معاونت فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) منتظر فرصتی بود تا بتواند دانشجویان را با ظرفیت‌های فرهنگی قم و مراکز مذهبی آن آشنا سازد.

وی افزود: معاون فرهنگی حرم مطهر با توجه به منویات رهبری فعالیت‌های خود را در چهار حوزه ساماندهی کرده است.

معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به حوزه تبلیغات این مرکز گفت: ظرفیت‌های گسترده‌ای در این زمینه وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده کمیسیون دانشجویی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بخش اردویی، تورهای حرم‌گردی دانش‌آموزی را تدارک می‌بیند تا آنها علاوه بر زیارت مطالبی را در خصوص کریمه اهل بیت(ع) فرا می‌گیرند و اگر این طرح در مورد دانشجویان اجرا شود مباحث عمیق‌تری را می‌توان مطرح کرد.

حسینی با بیان اینکه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در قم تمام قبور و جایگاه‌های زیارتی موجود در حرم مطهر و اطراف آن را زیارت می‌کنند، ابراز کرد: بازدید از موزه آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و دیگر اماکن فرهنگی و مذهبی نیز در دستور کار این تورها قرار دارد.

معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) تاکید کرد: با توجه به حضور چند ساله دانشجویان در قم می‌توان برنامه‌های گسترده‌تری برای آنها در نظر گرفت.

وی ادامه داد: لازم است که دانشجویان حداقل یک نیم روز را مهمان حضرت معصومه(س) باشند و بر اساس امکانات موجود بهره لازم را داشته باشند زیرا ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم محدود هستند.

حسینی خواستار افزایش ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با مشارکت کمیسیون دانشجویی استان قم شد و افزود: اداره خدمات فرهنگی علاوه بر بازدیدهای مذکور برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای مجاوران و زائران تدارک می‌بیند که دانشجویان نیز می‌توانند از آنها استفاده کنند.

معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اداره زائران غیر ایرانی نیز در واحد تبلیغات این معاونت مشغول به فعالیت است گفت: این اداره خود شامل بخش‌های مختلفی بوده و سعی می‌کند محصولات فرهنگی را به زبان‌های خارجی در اختیار زائران دیگر کشورها قرار دهد به طوری که تریبون اعلام برنامه‌های حرم به سمت بین‌المللی شدن پیش می‌رود.

وی اظهار کرد: آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) آمادگی جذب خادمان افتخاری در گرایش‌های تخصصی را دارد و هنرمندان و دیگر صاحبان اندیشه و مهارت می‌توانند از این ظرفیت نیز بهره لازم را ببرند.

حسینی با بیان اینکه اداره مراسم و محافل نیز فعالیت گسترده‌ای در زمینه برگزاری ویژه برنامه‌های مناسبتی دارد، عنوان داشت: دانشجویان استان قم می‌توانند به صورت انفرادی و گروهی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در مناسبت‌های مختلف استفاده کنند و لازم است ساز و کار موجود در این زمینه هم فراهم شود.

معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اضافه کرد: اداره مشاوره، پاسخگویی و ارشاد نیز به عنوان زیر مجموعه مدیریت تبلیغات اقدامات خوبی انجام می‌دهد که این مورد نیز می‌تواند ظرفیتی برای مشارکت دانشجویان باشد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت نیز جزو عرصه‌هایی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته و فعالیت‌های زیادی همچون راه‌اندازی مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر را سامان‌دهی کرده است.

حسینی با اشاره به شرکت هزاران قرآن‌آموز در رشته‌های مختلف در مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: شعبه دوم این مرکز نیز در نزدیکی حرم افتتاح شده و این مجموعه می‌تواند مورد بهره‌برداری دانشجویان قرار گیرد زیرا اعتمادی که به حرم مطهر وجود دارد در مورد سایر مراکز خصوصی قرآن‌آموزی دیده نمی‌‌شود.

معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از آغاز به کار مجتمع آموزشی کریمه اهل بیت(ع) در چند پایه تحصیلی دختران و پسران خبر داد و افزود: عملیات اجرایی احداث مجتمع آموزشی کریمه نیز به زودی آغاز خواهد شد ضمن اینکه ساختمان‌های آموزشی و قرآنی دیگری نیز یا مشغول به فعالیت هستند یا اینکه در دستور کار برای احداث قرار دارند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول