اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری:

جنگ تحمیلی، ائتلاف نانوشته جهانی علیه ایران بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری جنگ تحمیلی را یک ائتلاف نانوشته جهانی علیه ایران دانست و گفت: در این جنگ کشورهای غربی و شرقی علیه ایران متحد شده بودند و از راه‌های مختلف رژیم بعث عراق را تجهیز می‌کردند.

جنگ تحمیلی، ائتلاف نانوشته جهانی علیه ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا محمدسلیمانی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس از اهمیت و عظمت بالایی برخوردار است که هر چه در مورد این دوران بگوییم باز هم نتوانسته‌ایم همه زوایای آن را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ششمین جنگ بزرگ جهانی در طول تاریخ است، افزود: در این جنگ اتفاقات و تحولاتی رخ داد که به آن ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی داد.

محمدسلیمانی تصریح کرد: بعد از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و ارزش و اهمیت آن در نزد مردم بیش از پیش شده است.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری، جنگ تحمیلی را یک ائتلاف نانوشته جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: در این جنگ اکثر کشورهای غربی و شرقی علیه ایران متحد شده بودند و از راه‌های مختلف رژیم بعث عراق را مورد حمایت قرار داده و تجهیز می‌کردند.

محمدسلیمانی ادامه داد: این در حالی بود که ملت ایران با دست خالی به مقابله با ابرقدرت‌ها پرداخت و با توکل به خدا و عمل به توصیه‌های رهبر خود توانست حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کند.

وی با بیان اینکه برای یافتن چرایی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران باید به تاریخچه انقلاب اسلامی رجوع کرد، افزود: دشمن که با پیروزی انقلاب اسلامی و صدور آن به کشورهای منطقه منافع خود را در خطر می‌دید، سناریوی جنگ عراق علیه ایران را نوشت و از پشت صحنه آن را اداره می‌کرد.

محمدسلیمانی با بیان اینکه در جنگ عراق علیه ایران، دشمن از نجس‌ترین سلاح‌ها علیه ایران استفاده می‌کرد، گفت: کاربرد سلاح‌های شیمیایی که نجس‌ترین سلاح‌هاست از جمله راهکارهایی بود که دشمن با توسل به آن درصدد شکست دادن جمهوری اسلامی بود.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری بر ضرورت گرامیداشت هرچه بیشتر هفته دفاع مقدس تاکید و خاطرنشان کرد: ما امروزه هر چه داریم از دوران دفاع مقدس داریم و تحولات خوبی که در جهان رخ داده از جمله بیداری اسلامی از برکات این دوران است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول