اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری:

نتایج همایش منطقه‌ای تئاتر ماه ابتدای هفته آینده اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر خانه تئاتر حوزه هنری گفت: نتایج همایش منطقه‌ای تئاتر ماه پس از ارزیابی داوران به احتمال قوی ابتدای هفته آینده اعلام می‌شود.

نتایج همایش منطقه‌ای تئاتر ماه ابتدای هفته آینده اعلام می‌شود

علیرضا قدسیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی نمایش‌ها قابلیت اجرایی نداشتند، داوران پس از بازگشت به تهران و مشاهده فیلم این تئاترها به داوری آثار می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تمامی داوران از استان تهران انتخاب شده‌اند، افزود: داوری این همایش را حسن دولت‌آبادی مدرس، استاد دانشگاه و نمایشنامه‌نویس، حسین فرخی استاد دانشگاه‌ و مدرس، سیدجواد روشن مدیر بخش پژوهش و نشریه تخصصی صحنه حوزه هنری و مهدی مشهور بر عهده دارند.

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان تصریح کرد: قرار است دو نمایش در بخش صحنه‌ای، یک نمایش در بخش خیابانی و یکی در بخش کودک و نوجوان به جشنواره سراسری تئاتر ماه راه پیدا کنند، اما با توجه به کیفیت کارها امکان کم و یا زیاد شدن تعداد نمایش‌های راه یافته وجود دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که به چه علت نمایش «هفتمین روز آرامش زمین» با وجود اینکه پیش از این اجرای صحنه‌ای داشته در جشنواره شرکت کرده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه این دوره نخستین همایش منطقه‌ای تئاتر ماه برگزار شد، این گزینه و چاپی نبودن نمایشنامه‌ها از شرایط شرکت در جشنواره حذف شده بود و از سال آینده اجرایی می‌شود.

قدسیه با اشاره به اینکه این مرکز با این اقدام قصد کمک به اجرایی کردن تولیدات همکاران حوزه هنری اصفهان را داشته‌ است، اضافه کرد: مهم‌ترین ملاک جشنواره این است که آثار ارسالی به طور حتم از تولیدات حوزه هنری باشد، چرا که این جشنواره تخصصی و ویژه حوزه هنری است و اجراهای آن با فضاهای هنری دیگر متفاوت است.

وی با اشاره به علت عدم اجرای نمایش «هفتمین روز آرامش زمین» در سالن آمفی‌تئاتر سالن حوزه هنری گفت: این موضوع نکته تکنیکی بود و با توجه به اینکه داستان این نمایش در یک کافه عربی اتفاق می‌افتد، لازم بود تماشاگران دور تا دور صحنه بنشینند تا این تئاتر بتواند بهتر با تماشاگر ارتباط برقرار کند.

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری افزود: با توجه به اینکه امکان اجرای تئاتر بر روی صحنه آمفی‌تئاتر حوزه هنری را نداشت با وجود مشکلات دید تماشاگران که باید به چهار زاویه صحنه احاطه پیدا می‌کردند، این نمایش در خارج سالن اجرا شد.

وی با بیان اینکه از اجرای نمایش‌های اصفهانی راضی بوده است، تصریح کرد: اگر چه هیچ کاری را نمی‌توان ایده‌آل نامید، اما تئاترهای اصفهانی نسبت به دیگر شهرستان‌ها مناسب بوده است و امکان راه‌یابی آنها به جشنواره سراسری تئاتر ماه وجود دارد.

*50 درصد داوری همایش تئاتر ماه با کارگردانان است

قدسیه با اشاره به تفاوت این دوره جشنواره با دوره‌ای دیگر گفت: کارگردان‌های هر بخش صحنه‌ای، خیابانی و کودک و نوجوان به نمایش‌های آن بخش امتیاز می‌دهند و در واقع 50 درصد داوری آثار با خود کارگردانان است بنابراین منصفانه نظر دادن کارگردانان شهرهای مختلف نیز در بالا رفتن تئاترهای هر شهر تأثیر دارد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول