اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال:

دپارتمان داوری مجری تصمیم‌‌های کمیته داوران است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تاکید بر ضرورت وجود هماهنگی بین دپارتمان داوری و کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: دپارتمان داوری مجری تصمیم‌گیری‌های کمیته داوران است.

دپارتمان داوری مجری تصمیم‌‌های کمیته داوران است

فریدون اصفهانیان در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برگزاری کلاس توجیهی داوری در شیراز اظهار داشت: این کلاس‌ها برای داوران لیگ یک و پایین‌تر برگزار شده بود.

وی تعداد داوران شرکت‌کننده در کلاس توجیهی را در شیراز 111 نفر اعلام کرد و افزود: 48 نفر از این تعداد داور وسط و بقیه کمک داور هستند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد قضاوت برخی از داوران برای یک تیم طی دو هفته پی در پی گفت: انتخاب یک داور برای قضاوت در دو بازی پشت سر هم برای یک تیم هیچ منع قانونی ندارد.

وی با اذعان به عرف نبودن قضاوت یک داور برای یک تیم طی دو بازی پشت سر هم تصریح کرد: بهتر است این اتفاق پیش نیاید.

اصفهانیان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد اینکه گویا عرف معمول برای قضاوت داور خارجی در بازی استقلال، پیروزی تبدیل به قضاوت ترکی در این بازی شده است، گفت: انتخاب داور هر بازی از جمله بازی استقلال، پیروزی توسط کمیته داوران منوط به فراهم بودن شرایطی است که نمی‌توان در مورد آنها به صورت علنی صحبت کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دلایل انتخاب‌شدن یا نشدن داور بازی‌های فوتبال را اعلام نمی‌شود، تصریح کرد: آمادگی روحی روانی، تجربه بالا و همکاری مناسب از جمله دلایلی است که در انتخاب داور برای یک بازی مد نظر قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه هیچ اختلافی بین او و عسگری وجود ندارد، اضافه کرد: مسئله اصلی لزوم وجود همکاری لازم بین دپارتمان داوری با کمیته داوران فدراسیون است.

وی بر ضرورت پیشگیری از بروز مشکل بین کمیته داوران و دپارتمان داوری تاکید کرد و افزود: هر چند انتخاب رئیس دپارتمان داوری بر اساس اساسنامه انجام شده است، ولی عقل سلیم و آئین‌نامه‌ها هم دخالت کمیته داوران در انتخاب رئیس دپارتمان را توصیه می‌کنند.

اصفهانیان با اشاره به اینکه دپارتمان داوری مجری تصمیم‌ها و سیاستگزاری‌های کمیته داوران فدراسیون فوتبال است، ادامه داد: دبیر فدراسیون در مورد انتخاب رئیس دپارتمان با کمیته داوران مشورت نکرده است.

وی بار دیگر با اشاره به اینکه کسی منکر زحمات عسگری، داور با سابقه فوتبال کشور نیست، اضافه کرد: موضوع اصلی ارائه این انتخاب برای به وجود آمدن هماهنگی بین کمیته داوران و دپارتمان است که این کار توسط دبیر فدراسیون انجام نشده است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تاکید کرد: اگر بین کمیته داوران فدراسیون فوتبال و دپارتمان که مجری تصمیم‌های این کمیته است هماهنگی وجود نداشته باشد، اجرای کارها با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول