اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی:

500 واحد صنعتی خراسان رضوی در نیشابور مستقر است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: نزدیک به 500 واحد از 5 هزار واحد صنعتی استان در نیشابور مستقر است.

500 واحد صنعتی خراسان رضوی در نیشابور مستقر است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، علی سلیمانی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی ناحیه صنعتی میان‌جلگه نیشابور اظهار کرد: تقریبا متقاضیان واحدهای جدید برای کار به شهرک‌ها و نواحی صنعتی مراجعه می‌کنند زیرا بستر برای کار فراهم است و تولیدکننده فقط به سرمایه‌گذاری فکر می‌کند.

سلیمانی افزود: نواحی صنعتی با حدود 50 هکتار شروع می‌شود و از این لحاظ میزان فضای تخصیصی به آن با شهرک صنعتی فرقی ندارد.

وی اظهار داشت: مزیت نواحی این است که محروم محسوب می‌شود و از معافیت مالیاتی 10 ساله برخوردار است، ضمن اینکه اگر پر شود اسکان توسعه فراهم است.

وی با بیان اینکه نیشابور حدود 10 درصد واحدهای صنعتی استان را دارا و 65 درصد صنعت استان در مرکز استان متمرکز است، تصریح کرد: البته این امر مطلوب نیست و پراکنش صنعت باید بهتر از این باشد.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نزدیک به 500 واحد از 5 هزار واحد صنعتی استان در نیشابور مستقر است، یادآور شد: از یک‌سال گذشته شهرک صنعتی خیام پر شده و دیگر فضایی برای استقرار واحدهای جدید نیست.

سلیمانی تاکید کرد: شهرک صنعتی خیام نیشابور بعد از شهرک صنعتی طوس در بین شهرک صنعتی خراسان رضوی است.

وی با اشاره به اینکه شهرک عطار با مساحت هزار هکتار عملیاتی شده است، گفت: دو واحد صنعتی در آن در حال بهره‌برداری است.

در ادامه بخشدار میان‌جلگه گفت: امید است با ایجاد ناحیه صنعتی در این بخش زمینه اشتغال صنعتی برای جوانان این بخش فراهم آید.

محمود دانش‌بیان اظهار کرد: اشتغال صنعتی بسیار کمی در میان‌جلگه دیده می‌شود هرچند این بخش جایگاه مهمی در تولیدات کشاورزی شهرستان و حتی در برخی اقلام در سطح استان دارد.

وی با اشاره به سکونت 50 هزار نفر در شهر عشق‌آباد و 70 روستای دارای دهیاری این بخش اظهار داشت: با اقدامات ارزنده انجام شده توسط دولت نهم و دهم در این بخش، میان جلگه آمادگی ارتقا به شهرستان را دارد و این مهم آخرین مراحل خود را در دولت طی می‌کند.

وی اضافه کرد: در هفته دولت 17 پروژه عمرانی در این بخش به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/آ20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول