اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی استان قم:

مقاومت تنها راه حل مسئله فلسطین است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی استان قم گفت: تنها راه حل مسئله فلسطین مقاومت است زیرا حزب‌الله نیز از همین طریق به پیروزی دست یافت.

مقاومت تنها راه حل مسئله فلسطین است

ابوالفضل ملاحسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: روز قدس که توسط امام خمینی(ره) پی‌ریزی شد، اقدامی بزرگ و ارزشمند از سوی رهبری محسوب می‌شود که دارای بینشی عمیق و ژرف بود.

وی افزود: پیام این اقدام ارزشمند به جهانیان این بود که دنیای اسلام هیچ‌گاه مسئله قدس را فراموش نکرده و هرگز مردم فلسطین را تنها نخواهد گذاشت.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم با بیان اینکه روز قدس پیام‌هایی نیز برای مردم فلسطین دارد گفت: آنها نیز باید بدانند که مسلمانان جهان به یاری آنها می‌شتابند زیرا روز قدس، روز حیات مجدد اسلام و همبستگی مسلمانان سراسر جهان با مظلومان فلسطینی است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی رژیم اشغالگر قدس را به عنوان غده‌ای سرطانی و حکومتی نامشروع در منطقه‌ قدس که قلب جهان اسلام محسوب می‌شود بنیان‌گذاری کرد و این رژیم منحوس و تروریستی نیز اکنون حافظ منافع آنهاست.

ملاحسنی با بیان اینکه قدس خاستگاه بسیاری از ادیان الهی در طول تاریخ بوده است عنوان داشت: در واقع می‌توان فلسطین را منطقه‌ای مقدس برای تمام ادیان دانست ضمن اینکه از نظر استراتژیک نیز این کشور دارای اهمیت فراوانی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم خاطر نشان کرد: آبراهه‌های مهمی در این کشور وجود داشته و علاوه بر این برخورداری از منابع عظیم طبیعی، نظام استکبار را بر آن داشت که یک رژیم نامشروع را در آن ایجاد کرده و تسلط خود را بر این منطقه بیشتر کنند.

وی با اشاره به پیروزی‌های اسرائیل بر کشورهای عربی تا پیش از انقلاب اسلامی ایران و تثبیت موقعیت این رژیم گفت: پس از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی در ایران و اقدام بسیار ارزشمند امام راحل(ره) در نام‌گذاری روز قدس، موجودیت اسرائیل در خطر قرار گرفت ضمن اینکه پیروزی حزب‌الله در لبنان و حماس در غزه هم ثمره همین اقدام ارزشمند است.

ملاحسنی با بیان اینکه زمانی اسرائیل داعیه گسترش از نیل تا فرات را داشت تصریح کرد: با این وجود این رژیم امروز حتی امیدی به حفظ موجودیت نامشروع خود در سرزمین‌های اشغالی 1967 را هم ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم اقدام امام خمینی(ره) در نامیدن جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس را در راستای زنده نگه داشتن مسئله فلسطین دانست و افزود: این امر سبب شد که قدس به عنوان مسئله‌ای اساسی برای تمام جهان اسلام از روزمرگی در امان بماند.

وی ادامه داد: هر ساله امت اسلامی در سراسر جهان به خروش آمده و مسئله فلسطین را زنده می‌کنند و این امر موجب امیدبخشی به مسلمانان این کشور می‌شود و از نظر معنوی آنها را تقویت می‌کند تا با نشاط بیشتر به مبارزه خود ادامه دهند.

ملاحسنی تاکید کرد: تنها راه پیروزی مسلمانان فلسطین و حل مسئله قدس، مقاومت است و کسانی که گمان می‌کنند می‌توانند با سازش این مشکل را حل کنند کاملاً در اشتباه هستند زیرا ماهیت رژیم صهیونیستی و استکبار به گونه‌ای است که امکان سازش با آنها وجود ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم پیروزی حزب‌الله لبنان بر ارتش مجهز اسرائیل را نیز حاصل مقاومت دانست و گفت: در فلسطین نیز گروه‌های مختلف باید مقاومت را سرلوحه خویش قرار دهند تا به زودی قدس شریف به دامان اسلام بازگردد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای اتحاد بین امت اسلامی، ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب را به وجود آورده است و امام خمینی(ره) نیز برای ایجاد اتحاد میان شیعه و سنی، آخرین جمعه این ماه مبارک را برای روز قدس انتخاب کردند ضمن اینکه این روز از جهات گوناگون دارای اهمیت بوده و امت اسلامی پس از یک ماه بندگی خالص، آمادگی بیشتری برای ایثار و فداکاری خواهند داشت.

ملاحسنی ادامه داد: در آخرین جمعه ماه رمضان، مردم مسلمان در نماز جمعه نیز شرکت می‌کنند و در واقع می‌توان هر دو این کارها یعنی نماز جمعه و راهپیمایی روز قدس را حرکتی عبادی – سیاسی دانست.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم افزود: نماز جمعه یک نماد ارزشمند اسلامی محسوب می‌شود و شرکت در راهپیمایی روز قدس نیز رسالتی عظیم برای تمام فرق مسلمان به شمار می‌رود که علاوه بر اعلام انزجار از رژیم غاصب اسرائیل، وحدت میان مسلمانان را تقویت کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول