اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل ارشاد خراسان‌شمالی:

2 نشریه استانی در خراسان‌شمالی مجوز فعالیت گرفتند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: دو نشریه استانی در سال جاری مجوز فعالیت دریافت کردند.

2 نشریه استانی در خراسان‌شمالی مجوز فعالیت گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، حجت‌‌الاسلام ناصر هدایتی با اشاره به فعالیت 14 نشریه استانی در حال حاضر در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: طی سال جاری ماهنامه "شهروند بجنورد" به صاحب امتیازی شورای اسلامی شهر بجنورد همچنین فصلنامه "تخصصی به زبان انگلیسی" به صاحب امتیازی دانشگاه علوم پزشکی استان مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی تصریح کرد: چهار نشریه نیز طی سال گذشته در استان مجوز فعالیت دریافت کردند که در حال حاضر از آن تعداد، دو نشریه ( هفته نامه روشنا در شهرستان فاروج و دوهفته‌نامه شیروان شهر در شهرستان شیروان ) فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: متقاضیان انتشار نشریه در استان باید حداقل مدرک کارشناسی و فعالیت مرتبط مطبوعاتی داشته باشند و با مراجعه به سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت‌نام کنند که بعد از طی مراحل اداری، در صورت موافقت، برای آنان مجوز فعالیت صادر می‌شود.

خبر دیگر نیز حاکی است، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در دفتر امام جمعه شهرستان گرمه برگزار شد.

امام جمعه گرمه در این مراسم با گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی گفت: پیامبران خبرنگاران ذات اقدس الهی هستند که پیام الهی را به مردم ارسال می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گرمابی افزود: خداوند از سفرای الهی پیمان گرفته بود که فقط آنچه پروردگار می‌گوید بدون هیچ کم و کاستی به مردم منتقل کند.

وی با اشاره به قتل‌عام مظلومانه مردم سوریه تصریح کرد: در این فضای خطرناک خبرنگاران تلاش می‌کنند حقایق را به شکل واقعی به مردم منعکس کنند.

حجت‌الاسلام گرمابی اظهار کرد: خبرنگاران در هشت سال دفاع مقدس با ارسال اخبار باعث تقویت روحیه مردمی شدند.

فرماندار گرمه نیز در این آیین با تبریک روز خبرنگار گفت: مهم‌ترین وظیفه خبرنگار امانت‌داری است که اخبار را به صورت واقعی در رسانه‌ها منعکس کند.

منصور درتومی با بیان اینکه انعکاس عملکرد دولت موجب امیدواری در مردم می‌شود، افزود: اگر مشکلات به شکل واقعی منعکس شوند مسئولان برای رفع آن تلاش خواهند کرد.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمه گفت: سرعت، دقت و صحت سه اصل در کار خبری و اطلاع‌رسانی است که باید به آن توجه جدی شود.

علی‌اصغر شکوری اظهار کرد: انعکاس واقعیت‌ها به صورت شفاف و صادقانه از وظایف خبرنگاران است.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول