اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد

ممنوعیت انتقال آب به خارج از اراضی آبخور چاه کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: انتقال آب به خارج از اراضی آبخور چاه کشاورزی ممنوع است.

ممنوعیت انتقال آب به خارج از اراضی آبخور چاه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر شاهپور رجایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همین ارتباط انتقال آب به اراضی غیر آبخور چاه در بخش وسیعی از استان به‌ویژه در کشت‌های خارج از فصل صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های جم، دیر و دشتی بیشترین مورد انتقال آب به خارج از اراضی آبخور را دارا هستند، تصریح کرد: بروز خسارت به سایر بهره‌برداران و اضرار به‌غیر و اضافه برداشت آب از جمله نتایج این اقدام است و کشاورزان باید در این امر هوشیار باشند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای بوشهر در ارتباط با اقدامات صورت گرفته برای اطلاع‌رسانی در مورد ممنوعیت انتقال آب به اراضی آبخور چاه کشاورزی گفت: اطلاع‌رسانی کامل از طریق صدا و سیما و رسانه‌های محلی و توزیع اطلاعیه و بروشور و صدور اخطاریه برای خاطیان انجام شده است.

رجایی تاکید کرد: تامین نهاده‌های کشاورزی از جمله سوخت و برق اینگونه چاه‌ها با گزارش شرکت آب منطقه‌ای استان متوقف می‌شود.

وی تصریح کرد: کنترل اضافه برداشت آب توسط چاه‌های دارای پروانه منجر به کمک به تعادل‌بخشی سفره آب زیرزمینی، امکان ذخیره‌سازی و اختصاص 10 درصد آب صرفه‌جویی ناشی از تعدیل پروانه‌ها به تحقق اهداف طرح توسعه کشاورزی، سنجش بهره‌وری آب کشاورزی و ارتقای آن تا سطح تکالیف قانونی می‌شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای استان ضمن نظارت بر تمام چاه‌های آب کشاورزی فعال، در صورت وجود تخلف مراتب را به مالک یا مالکان اعلام می‌کند و آنها باید تا حداکثر 45 روز نسبت به رفع آن اقدام کنند و در صورت عدم رفع تخلف در زمان مقرر با تکرار تخلف، شرکت آب منطقه‌ای نسبت به ابطال پروانه بهره‌برداری چاه با رعایت قوانین و مقررات مربوطه اقدام می‌کند.

رجایی افزود: نصب منصوبات غیر مجاز، اضافه برداشت از مفاد پروانه، عدم نصب و یا حذف و دستکاری کنتور هوشمند حجمی، کف‌شکنی، جابجایی و لایروبی بدون مجوز شرکت، انتقال آب به اراضی غیر آبخور اولیه چاه، تغییر نوع کاربری مصرف و فعال نبودن آبیاری تحت فشار از مصادیق تخلف در پروانه‌های بهره‌برداری محسوب می‌شود.

وی گفت: بهره‌برداران از منابع سطحی و یا زیرزمینی صرفا مجاز به استفاده از آب استحصالی در محدوده اراضی مندرج در پروانه بهره‌برداری هستند و توسعه سطح زیر کشت و یا انتقال آب به خارج از اراضی آبخور چاه و یا پروانه بهره‌برداری مطلقا ممنوع است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول