اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد فارس‌شناسی:

بنیاد فارس‌شناسی عبارت‌الاخرای دستگاه‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد فارس شناسی گفت: بنیاد فارس شناسی عبارت‌الاخرای دستگاه‌های فرهنگی است.

بنیاد فارس‌شناسی عبارت‌الاخرای دستگاه‌های فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، منصور طبیعی بعد از ظهر امروز در آیین معارفه مدیر جدید بنیاد فارس‌شناسی اظهار داشت: بنیاد فارس‌شناسی تنها یک اسم و عنوان نیست بلکه در برخی اقدامات در تعامل با میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد نقش تکمیل کننده داشته و به تعبیری عبارت‌الاخرای میراث فرهنگی یا ارشاد بوده است.

مدیرعامل جدید بنیاد فارس شناسی گفت: مهم‌ترین وظیفه بنیاد فارس‌شناسی، شناسایی و شناساندن ابعاد فرهنگی فارس است چرا که فارس همیشه یک عنصر تاثیرگذار در شکل‌گیری تمدن ایرانی و اسلامی بوده است.

وی افزود: فارس همواره عنصر تاثیرگذار در شکل‌گیری تمدن ایرانی و اسلامی بوده و هست.

طبیعی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد معرفی فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) بیان کرد: نقطه روشن فارس، تعبیر مقام معظم رهبری از شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت است که برای شناسایی این نقطه روشن به یک لوکوموتیو نیاز داریم که نهادهای فرهنگی موتور محرکه آن لوکوموتیو محسوب می‌شوند.

مدیرعامل بنیاد فارس شناسی با اشاره به اینکه بنیاد فارس‌شناسی از نیروی انسانی و امکانات بسیاری برخوردار نبوده و نیست،‌ خاطرنشان کرد: در کنار تعداد قلیل کارکنان، این بنیاد بیشترین گام‌ها را باید در شناسایی توانمندی‌های اهالی فرهنگ بر داشته و برمی‌دارد.

وی در پایان تصریح کرد: پرهیز از سیاسی‌کاری، ارتقای سطح فرهنگ، برقراری حس همدلی با تمام اصحاب فرهنگ و هنر و افزایش اعتماد عمومی و اجتماعی، سرفصل‌های اصلی عملکرد ما در بنیاد است.

در ادامه علی‌اکبر صفی پور مدیرعامل پیشین بنیاد فارس‌شناسی گفت: بنیاد فارس‌شناسی نماد و برآیندی از حرکت‌های موجود در استان فارس است و تمام برنامه‌های آن با خلاقیت شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بنیاد فارس‌شناسی سازمان یا موسسه نیست، نهادی است که همه چیز در آن فی‌البداهه بوده و با خلاقیت شکل می‌گیرد ابراز داشت: بنیاد فارس‌شناسی یک جریان است که با تعصب جمعی و هدایت گروهی، محصولات فرهنگی اهالی فرهنگ را ارائه می‌کند.

صفی‌پور اضافه کرد: از ابتدای کار در بنیاد فارس‌شناسی، وظیفه خود را به عنوان تدارکچی اهالی فرهنگ تعریف کردم.

مدیرعامل سابق بنیاد فارس شناسی خاطرنشان کرد: آنچه مهم و ماندگار است بزرگان فرهنگ و ادب هستند که باید در تمام نقاط کشور تحویل گرفته شوند.

وی تصریح کرد: بنیاد فارس‌شناسی برای استان فارس یک امتیاز بزرگ است چرا که استان‌های دیگر چنین موقعیتی ندارند فقط بنیاد ایران‌شناسی در سطح کشور فعالیت دارد که مجموعه‌ای دولتی بوده و شرایط کار در آن با بنیاد فارس‌شناسی متفاوت است.

وی با بیان اینکه عملکرد بنیاد حاصل یک فکر جمعی بود و ما وظیفه جمع‌بندی و هماهنگی را عهده‌دار بودیم، گفت: بنیاد، عرصه تعامل اهالی فرهنگ و فعالان اجتماعی است که اهالی فرهنگ در آن حضور فعال دارند بدون اینکه کسی پرچمدار حزب یا گروهی باشد.

به گزارش فارس، منصور طبیعی که پیش از این مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بود پنجمین مدیرعامل بنیاد فارس شناسی است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول