اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

تبعیت از آیت‌الله خامنه‌ای وظیفه شرعی و افتخاری ملی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج با اشاره به ارادت ویژه مردم کردستان به منویات عالمانه مقام معظم رهبری از تبعیت از ایشان به عنوان افتخاری ملی و وظیفه‌ای شرعی برای همه کردستانی‌ها نام برد.

تبعیت از آیت‌الله خامنه‌ای وظیفه شرعی و افتخاری ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سنندج، اظهار کرد: تقویت مبانی اعتقادی و فرهنگی در جامعه زمینه‌ساز تعالی و عزت روزافزون مسلمانان است.

وی افزود: به برکت نظام مقدس اسلامی و استقرار حکومتی مبتنی بر آموزه‌های الهی در ایران اسلامی شاهد اجتماعت گسترده مردمی در مناسبت‌های ملی و مذهبی بوده و به جرأت می‌توان گفت در هیچ جای دنیا به عظمت و شکوه ایران اسلامی، نمازهای جمعه و جماعت در کمال آرامش و آسایش اجتماعی برگزار نمی‌شود.

امام جمعه سنندج با اشاره به ارادت ویژه مردم متدین کردستان به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و رشادت‌ها و پایمردی‌های دلیرمردان و شیرزنان این خطه از میهن اسلامی ، تصریح کرد: وجود رهبری عالم و آگاه و اولوالامری عادل همچون آیت‌الله خامنه‌ای مایه فخر و مباهات همه ایرانیان بوده و کردستانی‌های اهل سنت نیز تبعیت از ایشان را وظیفه‌‌ای شرعی و افتخاری ملی می‌دانند.

ماموستا مجتهدی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به دستورات فقهی مسلمانان پیرو مذهب امام شافعی(رض) به ویژه مردم مسلمان کردستان در خصوص رؤیت هلال ماه رمضان اشاره کرد و افزود: بر اساس مبانی فقهی اهل سنت باید یک فرد عادل و آگاه هلال ماه رمضان را رؤیت کرده و به علمای دینی اعلام نماید لذا مردم کردستان می‌توانند در این خصوص موارد رؤیت خویش را به شورای افتای اهل سنت در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اعلام کنند.

امام جمعه سنندج خطاب به نمازگزاران سنندجی اظهار کرد: در صورت عدم رؤیت هلال ماه رمضان در شامگاه پنج‌شنبه به طور قطع روز شنبه اول ماه رمضان خواهد بود و مردم باید پیرو دستورات علمای دینی و مراجع باشند و از رسانه‌های عربی و کشورهای منطقه تبعیت نکنند.

ماموستا مجتهدی در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تقدیر از خدمات مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیش از پیش آنان برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی جوانان استان در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری شد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول