اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فنونی‌زاده:

مسابقه فوتبال یادمان شهدای زمین چوار برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: پیشکسوت فوتبال گفت: مسابقه فوتبال یادمان شهدای زمین چوار برگزار می‌شود.

مسابقه فوتبال یادمان شهدای زمین چوار برگزار می‌شود

مهدی فنونی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: می‌خواهیم به کمک تعدادی از پیشکسوتان باشگاه استقلال تهران و با دعوت از تیم پیشکسوتان باشگاه چوار 65 ایلام مسابقه فوتبالی را به یاد شهیدان جامعه فوتبال برگزار کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته به دعوت تعدادی از دوستان و در قالب تیم پیشکسوتان استقلال تهران، به استان ایلام سفر کردیم و ضمن برگزاری مسابقه فوتبال، با یکی از فجیع‌ترین وقایع تاریخ فوتبال دنیا آشنا شدیم.

این ورزشکار اضافه کرد: در زمان جنگ، هواپیماهای رژیم بعثی عراق، مسابقه فوتبالی را در شهر چوار ایلام بمباران کرده بودند که تعداد زیادی از بازیکنان و تماشاگران شهید و عده زیادی هم مجروح شدند.

فنونی‌زاده تصریح کرد: این حادثه باعث ناراحتی عمیق من و سایر پیشکسوتان استقلال شد و از اینکه این واقعه مهم تاکنون مورد توجه جدی مسئولین فدراسیون فوتبال و حتی مقامات فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) قرار نگرفته است، متعجب هستم.

پیشکسوت سابق تیم ملی فوتبال گفت: علاوه بر واقعه فوق، تعداد زیادی از بازیکنان فوتبال کشور، شهرت و جذابیت فوتبال را رها کردند و در زمان جنگ تحمیلی به سوی جبهه‌ها شتافتند تا از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند و ما وظیفه داریم که این اسطوره‌های واقعی فوتبال کشور را به مردم و اهالی جامعه فوتبال بشناسانیم.

فنونی‌زاده با بیان اینکه شهیدان به گردن همه ما حق بزرگی دارند، افزود: سال گذشته در محل شهادت بازیکنان فوتبال ایلام حاضر شدیم و با خود عهد کردیم تا زمانی که زنده هستیم در راستای زنده نگهداشتن یاد شهیدان و به ویژه کسانی که با لباس ورزش به شهادت رسیده‌اند، از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی ادامه داد: باید مسابقات فوتبال لیگ برتر را با ادای احترام به شهیدان کشور و علی‌الخصوص شهدای جامعه فوتبال آغاز کنیم و یقینا روح شهیدان به برگزاری شایسته لیگ و موفقیت فوتبال ایران کمک خواهد کرد.

فنونی‌زاده افزود: با توجه به اینکه مسابقات فوتبال لیگ برتر در روز پنجشنبه 29 تیرماه آغاز می‌شود، سعی داریم که مسابقه فوق را با عنوان " گرامیداشت شهدای چوار ایلام"  و "شهیدان جامعه فوتبال" در روز سه‌شنبه 27 تیرماه برگزار کنیم که مکان برگزاری این مسابقه متعاقبا اعلام خواهد شد.

در 23 بهمن ماه 1365، هواپیماهای رژیم بعثی عراق مسابقه فوتبال بین تیم‌های «منتخب چوار» و «منتخب جوانان ایلام» را بمباران کردند.

در این اقدام ددمنشانه، 15 نفر از بازیکنان، داوران و تماشاگران به شهادت رسیدند و تعداد زیادی نیز به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول