اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس هرمزگان خبر داد

امحای 4.8 تن مواد افیونی در بندرعباس

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس هرمزگان در مراسم امحای بیش از 4 هزار و 800 کیلوگرم مواد مخدر در بندرعباس گفت: 20 درصد از کشفیات کل مواد مخدر کشور مربوط به پلیس هرمزگان است.

امحای 4.8 تن مواد افیونی در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا محمدی‌یگانه در مراسم امحای مواد مخدر با بیان اینکه 20 درصد از کشفیات مواد مخدر کشور طی سه ماه نخست امسال در هرمزگان بوده است، افزود: این امر با همکاری مردم و حمایت دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط میسر شده است.

وی با بیان اینکه طرح مبارزه با خرد‌ه‌فروشان مواد مخدر و معتادان محلات که از دهم تیرماه در بندرعباس آغاز شده است دائمی بوده و با قدرت ادامه می‌یابد، افزود: در سه ماه نخست سال جاری 220 مورد مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح محلات اجرا شده که طی آن 112 کیلوگرم مواد مخدر به دست آمده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه اقدامات فرهنگی نقش عمده‌ای در کاهش تقاضا برای مواد مخدر در جامعه دارد، افزود: دستگاه‌های فرهنگی نیز باید در این زمینه همکاری کنند تا اقدامات انجام شده اثربخش باشد.

به گفته این فرمانده ارشد انتظامی، علاوه بر اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی آمادگی دارد در یک تعامل دوجانبه اطلاعات لازم را برای همکاری متقابل در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نیز گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر، مبارزه تنها درصد کمی سهم دارد و امور فرهنگی و آموزش مهم‌ترین نقش را دارند.

گل‌محمد بامری، ایران را کشور پیشتاز جهان در مبارزه با مواد مخدر معرفی کرد و گفت: کشور ما در این راه تاکنون شهدای زیادی را داده که این امر در دنیا منحصر به ‌فرد است.

وی با اشاره به حضور چند ساله آمریکا و کشورهای غربی در افغانستان که مهم‌ترین کشور تولید و عرضه مواد مخدر است، تصریح کرد: اگر جامعه بین‌الملل در زمینه مبارزه با مواد مخدر قصد و نیت جدی داشت می‌توانست کشت جایگزین تریاک را در افغانستان گسترش دهد.

این مسئول اظهار امیدواری کرد، خانواده‌ها با آگاهی کامل از نیات شوم دشمنان فرزندان خود را از دام مواد افیونی دور نگه دارند.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول