اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست خبری مدیرکل ارشاد قم -1:

نمایشگاه طلیعه ظهور در قم افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: بخش نمایشگاهی جشنواره طلیعه ظهور هفته آینده در قم افتتاح خواهد شد.

نمایشگاه طلیعه ظهور در قم افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد با اشاره به برگزاری جشنواره طلیعه ظهور اظهار کرد: بخش نمایشگاهی این جشنواره از روز شنبه هفته آینده در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: نمایشگاه طلیعه ظهور دارای بخش‌ها و غرفه‌های متنوعی است که شامل غرفه‌های دانشجویی، عرفان‌های کاذب، پرسش و پاسخ، علائم و شرایط ظهور، ولایت فقیه، آموزش‌های مهدوی و نیز غرفه‌هایی در رابطه با مشاور اجتماعی و زندگی مهدوی، روابط بین‌الملل و دعای عهد خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه دعای عهد دارای مضامین بسیار بلندی است گفت: به همین دلیل غرفه‌ای مخصوص به این دعا در نمایشگاه طلیعه ظهور تشکیل می‌شود.

وی از برگزاری کارگاه‌های هنری شامل خوشنویسی، گل‌سازی و سایر رشته‌ها در نمایشگاه طلیعه ظهور خبر داد و بیان داشت: اجرای زنده آثار هنری از دیگر فعالیت‌هایی است که در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

اسماعیلی‌طبا خاطر نشان کرد: هفت مؤسسه مهدوی حاضر در قم در نمایشگاه طلیعه ظهور حضور خواهند داشت و بیش از 20 مسابقه با موضوع مهدویت در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اهمیت مسائل آخرالزمانی و مهدوی در سراسر جهان افزود: مجموعه اقدامات انجام شده نشان‌دهنده حساسیت بالای این‌گونه مسائل در میان ملت‌هاست و استان قم به دلیل وجود کارشناسان، نویسندگان و مراکز تخصصی مهدوی، ظرفیت بالایی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری ملی و بین‌المللی در این خصوص دارد.

وی با تاکید بر تجمیع فعالیت‌های مهدوی بیان داشت: به همین منظور ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی مصوب شده و برای اجرایی کردن آن پیگیری‌های لازم صورت گرفته است ضمن اینکه می‌توان با الگوگیری از جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، جشنواره بین‌المللی مهدویت را در قم برگزار کرد.

اسماعیلی‌طبا خواستار تبدیل شدن قم به قطب بین‌المللی فعالیت‌های مهدوی شد و گفت: چنانچه طرح جشنواره بین‌المللی مهدویت تصویب شود با همکاری حوزه علمیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان این جشنواره را همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) برگزار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: بخش جشنواره‌ای طلیعه ظهور هم‌زمان با نهم ربیع‌الاول و با همکاری بنیاد مهدی موعود و حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه‌های پایانی سال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول