اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک عکاس مشهدی:

پایتخت معنوی ایران در عکاسی مذهبی سیر نزولی دارد

خبرگزاری فارس: یک عکاس مشهدی گفت: پایتخت معنوی ایران در زمینه عکاسی مذهبی سیر نزولی داشته است.

پایتخت معنوی ایران در عکاسی مذهبی سیر نزولی دارد

محمدرضا لطفی عکاس مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به اینکه عکاسی در زیارتگاه‌ها و اماکن متبرکه امری دشوار است و بیشتر به شکل پنهانی صورت می‌گیرد، خواستار تعامل مسئولان ذی‌ربط در جهت عکاسی در این اماکن با هدف اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی شد.

لطفی در نشست عکاسی مذهبی که در نگارخانه اشراق برگزار شد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور در زمینه عکاسی مذهبی سیر نزولی داشته و این نقطه ضعفی بزرگ برای خالق اندیشه‌های مذهبی و اشاعه آن است.

وی افزود: اجتماع امروز نیاز شدیدی به عکاسی مذهبی دارد و چیزی که عکس مذهبی را از دیگر عکس‌ها متمایز می‌کند مبحث زیباشناسی و معناگرایی آن است.

لطفی تاکید کرد: عکس مذهبی را نمی‌توان به نقد کشید چرا که از هر دیدگاه تاثر برانگیزترین عکس خواهد بود و این خود نوعی ارزش محسوب می‌شود.

لطفی در ادامه به بهترین و تاثیرگذارترین سوژه‌های عکاسی مذهبی اشاره کرد و گفت: مهمانان خارجی زیارتگاه‌ها، عکس‌های درونی و عکس‌های اجتماعی که مبیّن حالت‌های بی‌بدیل اشخاص در جو معنوی زیارتگاه‌هاست در زمره بهترین سوژه‌های عکاسی مذهبی است که متاسفانه با شرایط حاکم به سختی می‌شود این شگفتی‌ها و زیبایی‌ها را در قالب عکس جای داد.

وی تصریح کرد: نشست عکاسی هم‌زمان با اختتامیه نمایشگاه عکس خلوت دل بوده که در این نمایشگاه 40 قطعه عکس با موضوع حج در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

لطفی در پایان مشکل اساسی عکاسی مذهبی را ارتباط کم‌رنگ میان عکاس و مسئولان و مردم دانست و از عکاسی با عنوان رسالتی عظیم در زمینه گسترش فرهنگ دینی یاد کرد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول