اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حکایت علی کریمی‌ها در فوتبال تبریز

از فرار مارادونای آسیا تا لنگراندازی هم‌نامش

خبرگزاری فارس: در فوتبال ایران دو علی کریمی وجود دارد که یکی از تبریز گریزان بوده و دیگری همیشه مهمان این شهر است.

از فرار مارادونای آسیا تا لنگراندازی هم‌نامش

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی کریمی برای چندمین بار با تیم‌های تبریز به توافق رسیده و به احتمال فراوان فصل آینده پیراهن تیم شهرداری تبریز را بر تن خواهد کرد.

در فوتبال ایران دو بازیکن با نام‌های علی کریمی در میادین حضور می‌یابند که اولی بازیکن مطرح و بین‌المللی فوتبال ایران است که سابقه بازی در بایرن مونیخ را داشته و یک‌سال نیز به‌عنوان بهترین فوتبالیست آسیا انتخاب شده است و علی کریمی دیگر بازیکنی است که بیشترین درخشش وی در تیم‌های فوتبال تبریز بوده است.

فرار مارادونای آسیا از تبریز

اختلاف تماشاگران تراکتورسازی با علی کریمی، در بازی رفت تراکتورسازی با استیل‌آذین اتفاق افتاد؛ دیداری که تا ثانیه‌های پایانی دو بر یک به سود تراکتورسازی بود اما یک ضربه پنالتی مشکوک بازی را به تساوی کشاند.

زننده این ضربه علی کریمی بود که بعد از گل خود به تحریک تماشاگران پرداخت، هواداران تراکتورسازی نیز برای وی خط و نشان کشیدند تا در بازی برگشت در تبریز با وی تسویه حساب کنند.

علی کریمی برای بازی برگشت به تبریز نیامد و تراکتورسازی در حضور بیش از 50 هزار نفر با پنالتی دقایق پایانی جاسم کرار استیل‌آذین را شکست داد، بردی که بدون علی کریمی برای طرفداران تراکتور دلچسب نبود.

فصل بعد تراکتورسازی در تهران استیل‌آذین را با علی کریمی با یک گل شکست داد، اختلافات کریمی و طرفداران تراکتورسازی همچنان ادامه داشته و سبب شد که در بازی برگشت باز هم مارادونای آسیا از حضور در تبریز باز زند.

علی کریمی در فصل یازدهم به پرسپولیس رفت و بازی رفت تراکتورسازی و پرسپولیس در اوج بحران نتیجه‌گیری حمید استیلی با یک گل به سود تراکتور‌سازی به اتمام رسید.

صحنه‌های تقابل بازیکنان تراکتورسازی و علی کریمی از حاشیه‌های این بازی بود که در نهایت به برتری تیم تبریزی منجر شد.

علی کریمی در اوج نتایج ضعیف پرسپولیس و شکست‌های سنگین مقابل فجر شیراز و سایپای کرج، بار دیگر  حاضر نشد به تبریز سفر کند و به بهانه مصدومیت در این بازی حضور نیافت.

پرسپولیس در غیاب کریمی چهار گل از تراکتورسازی دریافت کرد تا علی کریمی برای نخستین بار در این تیم تحت فشار و از سوی طرفداران تیم مورد انتقاد قرار گیرد.

علی کریمی در سخت‌ترین روزها به پرسپولیس پشت کرد و به تبریز نیامد و طبیعتاً در سال‌های آتی نیز حضور وی در تبریز، پشت پرده تردید خواهد بود.

علی کریمی دوم

علی کریمی دیگر از سال 85 و زمان مربیگری فرشاد پیوس از سایپا به تراکتورسازی پیوست، مهم‌ترین خاطره باقیمانده از وی در تیم تراکتورسازی از دست دادن پنالتی در بازی مقابل شیرین فراز کرمانشاه در بازی مرحله پلی‌آف بود.

کریمی به‌عنوان یکی از مسببان ناکامی تراکتورسازی از این تیم جدا شد، وی در زمان ضیایی به تیم شهرداری تبریز پیوست و از ارکان موفقیت تیم شهرداری در دو فصل بعدی بود.

علی کریمی با میثاقیان به لیگ برتر صعود کرد اما وی در لیگ برتر هیچ‌گاه کیفیت بازی‌های قبلی خود را ارائه نداد، نیمکت‌نشینی‌های وی تنها به میثاقیان ختم نشده و حمید درخشان و میودراگ یسیج مربیان بعدی شهرداری تبریز نیز به بازی وی اعتقادی نداشته و اکثر در 10 یا 15 دقیقه پایانی وی را وارد میدان می‌کردند.

علی کریمی در نیم‌فصل از شهرداری جدا شده و به لیگ یک رفت اما روزهای خوش وی در لیگ یک با تیم شهرداری تکرار نشد.

امروز علی کریمی در آستانه عقد قرارداد با تیم شهرداری است و از قرار معلوم با این تیم قرارداد داخلی منعقد کرده است.

در مورد علی کریمی گفته می‌شود که وی بازیکنی است که تنها در لیگ یک جواب می‌دهد، پس جای تعجب ندارد که شهرداری برای بازگشت به لیگ برتر در صدد جذب این مهاجم کهنه‌کار است، بازیکنی که تمام   موفقیت‌هایش در تبریز رقم خورده و برخلاف همنام فراری‌اش از این شهر، وی تنها با تیم‌‌های تبریزی مطرح شده است. 

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول