اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت اعلام کرد

ناهماهنگی‌های اداری در مبارزه با زمین‌خواری در جیرفت

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: برخی ناهماهنگی‌های اداری در مبارزه با زمین‌خواری در جیرفت به چشم می‌خورد و شورای حفظ حقوق بیت‌المال تصمیم‌گیری‌هایی در این زمینه اتخاذ کرده است.

ناهماهنگی‌های اداری در مبارزه با زمین‌خواری در جیرفت

مجید رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با توجه به اینکه با بررسی‌های انجام شده برخی ناهماهنگی‌های اداری در مبارزه با زمین‌خواری به چشم می‌خورد، شورای حفظ حقوق بیت‌المال تصمیم‌گیری‌هایی در این زمینه اتخاذ کرده است.

وی با تأکید بر اینکه تمام اداره‌های دولتی مکلف به اجرای مصوبات این شورا هستند، افزود: در صورت عدم اجرای مصوبات به نحو دقیق برخورد قاطعی از سوی این شورا صورت می‌پذیرد.

رستمی تصریح کرد: شهرداران جیرفت، درب بهشت و جبالبارز باید با فعال کردن پلیس ساختمانی خود و کمیسیون مواد 99 و 100 قانون شهرداری از هرگونه ساخت و ساز بدون پروانه و خارج از چارچوب قانون در محدوده و حریم شهر جلوگیری کنند.

وی ابراز داشت: اداره‌ راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت نیز باید پیش از معرفی متقاضیان برای دریافت وام به بانک‌های عامل وضعیت موجود زمین‌ها را بررسی کنند.

رستمی عنوان کرد: در صورتی که زمین مزبور در محدوده و حریم شهرها قرار دارد و متقاضی فاقد سند مالکیت است، باید مراتب از شهرداری شهر مربوطه و اداره راه و شهرسازی استعلام کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: همچنین در صورتی که زمین خارج از محدوده و حریم شهرها قرار دارد، مراتب از طریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و در زمینه کاربری زمین از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت استعلام می شود.

وی اذعان داشت: همچنین باید شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی و برق منطقه‌ای قبل از صدور هرگونه امتیاز به اراضی موجود در حریم و محدوده شهر مراتب را از اداره راه و شهرسازی استعلام کنند.

رستمی خاطر نشان کرد: این شرکت‌ها در زمینه اراضی خارج از حریم و محدوده شهر باید مراتب را از طریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استعلام کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول