اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب‎ و فاضلاب گلستان:

تابستان کمبود آب را در گلستان نخواهیم داشت

خبرگزاری فارس: معاون آب ‎و فاضلاب گلستان گفت: با تدابیر انجام شده امید داریم که تابستان کمبود آب در گلستان را نخواهیم داشت.

تابستان کمبود آب را در گلستان نخواهیم داشت

مهدی شکیبافر امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان، اظهار داشت: از پاییز سال 1390 بعد از سپری شدن نیاز آبی سال بر اساس تجربه‌ای که از کمبود آب در سال‎های گذشته داشته‎ایم برنامه‎هایی را در کوتاه مدت برای تامین آب شرب گلستان در دستور کار خود قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه‎ها با بررسی مسائل و مشکلات آب شرب گلستان، برای نیاز آبی عید و تابستان سال 1391 اقدامات مؤثری را در دستور کار قرار دادیم اذعان داشت: در همین راستا جلسات منظمی با همه مناطق و شهرها برگزار شد و بیش از 20 جلسه و همچنین پنج جلسه نیز به صورت اختصاصی برای تامین آب شرب گرگان برگزار کرده‎ایم.

شکیبافر ابراز داشت: در این جلسات تمامی نیازهای یک‌ ساله را که می‎شد در این فاصله زمانی انجام داد با برنامه‎ریزی برای هر شهر به تفکیک به دست آوردیم.

معاون بهره‎برداری آب‎ و فاضلاب گلستان تصریح کرد: در نهایت نتیجه این برنامه‎ها این بود که در اواخر سال گذشته و ایام عید در هیچ منطقه از استان در زمان پیک مصرف مشکل کمبود آب یا فشار را نداشتیم که این مسئله در 30 سال اخیر بی‎سابقه بوده است.

وی با اشاره به موفقیت برنامه‎ها در ایام عید یادآور شد: امید داریم با برنامه‎ریزی‎های انجام شده در تابستان نیز مشکلی از لحاظ آبرسانی برای هم‌استانی‎ها نداشته باشیم.

شکیبافر بازسازی منابع تامین در مدت شش ماه، بازسازی تاسیسات برقی و مکانیکی منابع تامین، اصلاح شبکه و زون‎های فشار در گرگان و برخی شهرهای استان، اصلاح انشعاب فرسوده، مدیریت مصرف الگوی مصرف و نشت‎یابی شبکه و مخازن آب برای جلوگیری از هدررفت آب را از برنامه‎هایی دانست که در این جلسات در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول