اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز گلستان:

حوادث ناشی از نشت گاز در گلستان گزارش نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان گلستان گفت: تاکنون حوادث ناشی از نشت گاز که منجر به بروز خسارات جانی و مالی باشد در استان گزارش نشده است.

حوادث ناشی از نشت گاز در گلستان گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، صالح روشنی اظهار داشت: تا پایان سال 1390 بیش از 3 هزار و 32 کیلومتر شبکه و 125 هزار 611 انشعاب گاز در سطح استان توسط شرکت نشت‌یابی شده است.

وی خاطر نشان کرد: از این میزان تعداد یک هزار و 520 کیلومتر  شبکه و 66 هزار و 343 انشعاب گاز مربوط به ناحیه گرگان و تعداد یک هزار و 72 کیلومتر شبکه و 42 هزار و 383 انشعاب گاز مربوط به ناحیه کردکوی و تعداد 368 کیلومتر شبکه و 14 هزار و 746 انشعاب گاز مربوط به ناحیه گنبدکاووس است.

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان گلستان افزود: بیش از 72 کیلومتر شبکه و 2 هزار و 139 انشعاب گاز را نیز خارج از برنامه زمانی نشت‌یابی کردیم که در مجموع در استان بالغ بر 3 هزار کیلومتر شبکه و 125 هزار انشعاب کنترل و نشت‌یابی شد.

روشنی تصریح کرد: پس از گزارش تیم نشت‌یاب موارد نشتی و مخاطره‌آمیز سریعا به ادارات گازرسانی اعلام شده و واحدهای مربوط در اسرع وقت نسبت به مرتفع شدن آن اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه نگهداری و مراقبت از تأسیسات گاز به ویژه تاسیسات مدفون شده اهمیت بسزایی دارد به نحوی که کوتاهی و غفلت از آن می‌تواند صدمات و خسارات فراوان و جبران‌ناپذیر به همراه داشته باشد گفت: با عنایت به اینکه پایش و کنترل منظم و دوره‌ای تاسیسات شبکه و انشعاب گاز مطابق با استانداردهای شرکت ملی گاز ایران یکی از وظایف بسیار مهم و حساس واحد بازرسی فنی گاز گلستان بوده و به موقع انجام می‌گیرد خوشبختانه تاکنون حوادث ناشی از نشت گاز که منجر به بروز خسارات جانی و مالی باشد گزارش نشده است.

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان گلستان در پایان با تأکید بر جدی گرفتن نشت گاز به مشترکان توصیه کرد به منظور حصول اطمینان از عدم وجود نشت گاز لازم است مشترکان گاز خانگی سیستم‌های لوله‌کشی گاز داخلی منازل خود را حداقل شش ماه یکبار با کف صابون نشت‌یابی کنند، ضمن اینکه مشترکان واحدهای صنعتی و تجاری نیز شیر ورودی و سایر شیرهای مصرف را بسته و فشار محبوس شده شبکه داخلی را به دقت اندازه‌گیری و به مدت چند ساعت مورد پایش قرار دهند تا در صورت وجود افت فشار با هماهنگی شرکت‌های مجری ذی‌صلاح برای بررسی و رفع نشت گاز اقدام کنند.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول