اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام نوشهر:

عرضه مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌ها ممنوع است/ برخورد با متخلفان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام نوشهر گفت: عرضه مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌های پرورش اندام ممنوع است.

عرضه مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌ها ممنوع است/ برخورد با متخلفان

حسین مشایخ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر اظهار داشت: به‌زودی با تشکیل کمیته‌های بازرسی از باشگاه‌های پرورش اندام در سطح شهرستان نوشهر بازرسی می‌شود تا روند خدمات ورزشی و عملکرد آنها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره مصرف مکمل‌های ورزشی خاطرنشان کرد: مکمل‌های ورزشی یکی از نیازهای مهم برای ورزشکاران و به ویژه پرورش اندام‌کاران است که باید در انتخاب مکمل خوب و سالم و بهداشتی نهایت دقت را انجام دهند.

مشایخ تاکید کرد: مکمل‌های ورزشی باید حتما مجوز از وزارت بهداشت و درمان کشور را داشته باشد و مصرف آن نیز باید با نظر پزشک ورزشی صورت گیرد.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام نوشهر درباره مکمل‌های تقلبی گفت: وجود مکمل‌های تقلبی در بازار به یک معضل تبدیل شده بنابراین ورزشکاران باید در خرید خود دقت لازم را داشته باشند چرا که این مکمل‌ها عوارض بسیار خطرناکی بر اعضای بدن همچون کبد، کلیه، پوست و سیستم گوارشی می‌گذارد که می‌تواند حتی جبران ناپذیر باشد.

وی درباره مصرف استروئیدها بیان داشت: مصرف استروئیدها برای ورزشکاران ممنوع است، زیرا عوارض بسیار خطرناک و جبران‌ناپذیری همچون سرطان کبدی، ناراحتی‌های شدید کلیوی و ازکارافتادگی دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: استروئیدها به هیچ وجه نباید از سوی ورزشکاران مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام نوشهر افزود: مکمل کراتین یکی از پرمصرف‌ترین مکمل‌ها در بین ورزشکاران است که البته تاکنون عوارضی ناشی از مصرف آن دیده نشده است، اما باید در خرید کراتین سالم و بهداشتی نیز دقت کرد و مصرف آن نیز باید براساس برنامه ورزشی باشد و از زیاده‌روی در مصرف آن هم اجتناب شود.

وی ادامه داد: ورزش پرورش اندام یکی از پرهزینه‌ترین ورزش‌ها است که اگر به صورت حرفه‌ای دنبال شود روزانه 70 هزار تومان هزینه برای یک ورزشکار در بر دارد.

مشایخ ادامه داد: ورزشکاران پرورش اندام برای دستیابی به عضلات قوی و پرحجم باید از خود حوصله به خرج داده و با تمرینات منظم و تغذیه سالم و مناسب زیر نظر مربی با تجربه در یک دوره زمانی خاص این ورزش، به اندام عضلانی مورد نظر خود دست یابند.

وی درباره عرضه مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌ها اذعان داشت: عرضه مکمل‌های مجاز در محیط باشگاه‌ها ممنوع است و هیئت بدنسازی و پرورش اندام نوشهر با همکاری هیئت پزشکی ورزشی شهرستان نوشهر از باشگاه‌ها بازدید می‌کند و در صورت مشاهده چنین پدیده‌ای در باشگاه‌ها بر اساس مقررات با مدیران باشگاه‌های متخلف برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول