اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ملی واکنش‌های چندجزئی در شیمی خبر داد

ارسال 325 مقاله به همایش ملی واکنش‌های چندجزئی

خبرگزاری فارس: دبیر علمی نخستین همایش ملی تخصصی واکنش‌های چندجزئی در کرمان از ارسال 325 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

ارسال 325 مقاله به همایش ملی واکنش‌های چندجزئی

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهان،‌ الهه مصدق صبح امروز در حاشیه آغاز به کار نخستین همایش ملی تخصصی واکنش‌های چندجزئی در مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان اظهار داشت: این همایش با هدف آشنایی هر چه بیشتر پژوهشگران شیمی آلی کشور با آخرین دستاوردهای علمی در زمینه واکنش‌های چندجزئی و کاربرد این دسته از واکنش‌ها در سنتز داروها و ترکیبات طبیعی و شیمیایی برگزار شده است.

وی گسترش و تقویت ارتباط علمی بین مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و صنعتی و فراهم نمودن بستر مناسب برای بررسی راه‌های تجاری‌سازی تحقیقات بنیادی با مشارکت صنایع را از دیگر اهداف برگزاری همایش مذکور برشمرد.

مصدق ابراز داشت: تحقق اهداف بلند مدت پژوهشی، توسعه پایدار، ارتقای سطح علمی کشور و ایجاد محیط مناسب برای برقراری ارتباطات علمی و تبادل افکار و جهت‌دهی بیشتر تحقیقات بنیادی به تحقیقات کاربردی و تقویت ارتباط علمی بین مراکز تحقیقاتی و صنعتی از دیگر اهداف این همایش است.

وی محورهای مورد بحث در این کنفرانس دو روزه را شامل ارائه روش‌های نوین سنتزی در واکنش‌های چند جزئی، کاربرد واکنش‌های چند جزئی در سنتز ماکرومولکول‌ها، داروها و ترکیبات هتروسیکل، کاربرد واکنش‌های چندجزئی در صنعت، شیمی ایزوسیانیدها، کاربرد کاتالیست‌ها در واکنش‌های چند جزئی و شیمی سبز در واکنش‌های چند جزئی عنوان کرد.

مصدق افزود: از بین بیش از 325 مقاله ارسال شده به این کنفرانس و بر اساس نظر کمیته علمی کنفرانس 272 مقاله به صورت پوستر و در قالب سخنرانی پذیرفته شده است.

وی ابراز داشت: واکنش‌های چندجزئی به فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن چند ترکیب شیمیایی در یک زمان با هم ترکیب شده و یک ترکیب شیمیایی واحد و بزرگ را که معمولا دارای خواص دارویی ویژه‌ای است به دست می‌دهد.

مصدق افزود: برگزاری نمایشگاه تجهیزات شیمیایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی  نانو فناوری و endnote از فعالیت‌های جانبی این همایش است.

وی عنوان کرد: این همایش توسط مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان و با همکاری انجمن شیمی ایران برگزار می‌شود و جمعی از اساتید و دانشجویان کشور در این برنامه حضور دارند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول