اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل:

جشنواره مخترعان شمال غرب کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: جشنواره مخترعان و مبتکران شمال غرب کشور ماه آینده در زنجان برگزار می‌شود.

جشنواره مخترعان شمال غرب کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین شایقی صبح امروز در گردهمایی مسئولان بنیاد نخبگان استان اردبیل اظهار داشت: در این جشنواره که از 22 تا 24 تیر ماه به میزبانی زنجان انجام می‌شود از 154 اثر ارائه شده به جشنواره 35 اختراع و ابتکار مربوط به جوانان استان اردبیل که 20 درصد مجموع آثار را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: بعد از دیدار جمعی از نخبگان با مقام معظم رهبری و دستور معظم له برای تشکیل مجموعه حمایتی از نخبگان در سال 84 با تصویب شورای انقلاب فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با اساسنامه مصوب فعالیت خود را آغاز کرد و به مرور زمان در استان‌های مختلف نمایندگی این بنیاد راه اندازی شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل بیان داشت: در سال اول فعالیت، با حمایت دولت خدمتگزار در شش استان بنیاد نخبگان فعالیت خود را آغاز کرد و به تدریج در سال‌های 89 و 90 در اکثر استان‌ها به ویژه استان اردبیل نیز این مجموعه فعالیت خود را آغاز کرد به طوری که در حال حاضر دفتر استانی بنیاد ملی نخبگان در شهرک کارشناسان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: بعد از استقرار و تامین مکان و تجهیزات مورد نیاز با حمایت استانداری اردبیل سعی کردیم افتتاح حساب کرده و تلاش کنیم تا نخبگان استان را جذب این بنیاد کنیم.

شایقی ادامه داد: در این بین تلاش شد زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه فناوری و اطلاعات مورد نیاز تامین شود به طوری که در گام اول سایت بنیاد در استان اردبیل، اتصال به شبکه دولت و همچنین سرویس پیام کوتاه را به عنوان زیرساخت اساسی راه‌اندازی کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه تعدادی از مبتکران و مخترعان و اعضای مرکز رشد و بنیاد ملی نخبگان دیدگاه‌های خود را در خصوص موانع پیش روی ثبت اختراعات و تجاری‌سازی آن مطرح کردند.

یکی از این مبتکران و مخترعان در سخنانی ابراز داشت: شکل‌گیری بنیاد ملی نخبگان حرکتی ماندگار در حمایت از این قشر تواناست که انتظار می‌رود بسیاری از عیوب و مشکلات به همت این بنیاد از جلوی راه مخترعان و مبتکران برداشته شود.

سعید حسین‌نژاد با بیان اینکه با دو ایده و تفکر اختراعی در صحنه حاضر شده تا با تبدیل آن به کار و تلاش و اختراع عملی بستر تجاری‌سازی آن فراهم شود، افزود: در این زمینه ایده و اختراع بنده و بسیاری از دوستان به ثبت رسیده اما به دلیل حمایت نشدن از طرف واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاران امکان تجاری‌سازی آن وجود ندارد.

این عضو بنیاد ملی نخبگان ابراز داشت: دانشگاه‌ها به نوبه خود می‌توانند با استفاده از ظرفیت و توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود از نخبگان و افراد دارای ایده نو حمایت کنند تا این ظرفیت‌ها به عمل تبدیل شده و وارد بازار کار و حوزه تجاری‌سازی شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول