اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خزانه معین استان یزد خبر داد

هزینه 6117 میلیارد ریال اعتبار در بخش‌های جاری و عمرانی یزد

خبرگزاری فارس: رئیس خزانه معین استان یزد گفت: 6هزار و 117 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته در بخش‌های جاری و عمرانی این استان پرداخت و هزینه شد.

هزینه 6117 میلیارد ریال اعتبار در بخش‌های جاری و عمرانی یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدحسن میرزاده صبح امروز در نشست بررسی وضعیت اعتبارات استان یزد اظهار داشت: از این میزان، حدود 4 هزار و 31 میلیارد ریال جاری و بقیه عمرانی است.

وی عنوان کرد: از مجموع هزینه‌های جاری، 997 میلیارد و 809 میلیون ریال از منابع استانی و مازاد درآمد است که 100 درصد تخصیص، جذب و پرداخت شده است.

میرزاده با بیان اینکه سال گذشته بیش از 50 میلیارد ریال برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان یزد اختصاص یافت و توسط خزانه استان پرداخت شد، خاطرنشان کرد: همچنین حدود 2 هزار و 983 میلیارد ریال از اعتبارات جاری یاد شده مربوط به دستگاه‌های متمرکز شامل آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان و فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه طی این مدت، 11 هزار و 286 فقره اموال دولتی ثبت، ضبط و کنترل شد، میزان فروش اوراق بهادار مصرفی استان یزد در سال گذشته را 18 میلیارد و 366 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: در زمینه اموال غیرمنقول، 223 فقره سند مالکیت جدید صادر شد که اسناد آن در خزانه نگهداری می‌شود.

معاون هزینه سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد خاطرنشان کرد: صدور 433  فقره مجوز فروش، اسقاط، خرید، اهدا و انتقال اموال خودروی دولتی با مجوز کمیسیون ماده دو، ساماندهی فضای مازاد دستگاه‌های اجرایی، مستندسازی املاک اعم از واگذاری و پیگیری تا انتقال و تنظیم سند و 104 فقره افتتاح و 50 فقره مسدودی حساب دولتی از دیگر فعالیت‌های این سازمان در سال گذشته است.

میرزاده همچنین با اشاره به درآمدهای استان یزد در سال گذشته گفت: درآمد مصوب سال 90 استان یزد بیش از 3 هزار و 196 میلیارد و 666 میلیون ریال است که این رقم نسبت به مصوب، حدود 26 درصد و نسبت به عملکرد سال گذشته، 29 درصد رشد دارد.

رئیس خزانه معین استان یزد خاطرنشان کرد: درآمدهای وصولی استان یزد از محل درآمدهای مالیات، مالکیت دولت، خدمات و فروش کالا، درآمدهای متفرقه، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و سایر منابع استانی است.

میرزاده با بیان اینکه بیشترین میزان درآمدهای استان یزد مربوط به درآمدهای مالیاتی است، عنوان کرد: درآمدهای استان یزد توسط بخش‌های امور مالیاتی، ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی و مدیران مالی در کسر مالیات‌های تکلیفی، حقوق، پیمانکاری و ... وصول شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 30 نفر  به عنوان ذیحساب و معاون ذیحساب در دستگاه‌های اجرایی استان بر پرداختی‌ها و دریافتی‌ها نظارت می‌کنند، اضافه کرد: علاوه بر آن برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ... که از بودجه و اعتبارات متمرکز استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول