اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از آب سد رئیسعلی دلواری محقق می‌شود

توسعه 19 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با استفاده از آب مخزن اصلی سد رئیسعلی دلواری، 19 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان توسعه می‌یابد.

توسعه 19 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان

شاپور رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شبانکاره اظهار داشت: سد رئیسعلی دلواری از بزرگترین نعمات انقلاب اسلامی برای کشاورزان منطقه است و در رشد و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی منطقه تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: شبکه آبیاری و زهکشی دشت شبانکاره که از انشعابات بند انحرافی سد رئیسعلی دلواری است، 8 هزار و 700 هکتار از اراضی دشت شبانکاره را زیرپوشش قرار می‌دهد.

رجایی اذعان داشت: با استفاده از آب مخزن اصلی سد رئیسعلی دلواری، 19 هزار و 500 هکتار توسعه اراضی کشاورزی و 6 هزار و 500 هکتار بهبود اراضی کشاورزی موجود پیش‌بینی شده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: بند انحرافی سد رئیسعلی دلواری نیز هزار و 750 هکتار سطح زیر کشت منطقه را آبیاری خواهد کرد.

این مسئول با بیان الگوهای کشاورزی متناسب با زیست‌بوم منطقه و استان عنوان داشت: در این دشت الگوی کشت پیشنهادی شامل گندم، جو، جالیز، یونجه، سبزیجات و سایر محصولات کشاورزی با توجه به اقلیم طبیعت منطقه است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: همان‌گونه که احداث سدهای بزرگ برای مهار روان‌آب‌ها و جلوگیری از هدررفت منابع ارزشمند آب تاثیر غیرقابل انکاری در امر توسعه صنایع و زیرساخت‌های کشاورزی و اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد احداث سدهای کوچک آبخیزداری نیز در این مسیر امری ضروری است.

رجایی در بیان مزایای احداث سدهای آبخیزداری در کنار سدهای بزرگ ذخیره آب بیان داشت: احداث سدهای آبخیزداری در کنار این سدهای بزرگ تا بهر‌ه‌برداری نهایی از آنها به طور متناسب با آب‌های سطحی می‌تواند مکمل سدهای بزرگ موجود و یا در دست احداث و تقویت‌کننده سفره‌های آب زیرزمینی باشد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول