اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

قابلیت زندگی توأم با بصیرت را در دل کودکان ایجاد کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: باید بتوانیم قابلیت زندگی توأم با بصیرت را در دل کودکان ایجاد کنیم تا زمانی که به جوانی رسید نوعی از زندگی را ارائه دهد که برآمده از تعلیم و تربیت دینی باشد.

قابلیت زندگی توأم با بصیرت را در دل کودکان ایجاد کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد خبری جشنواره فانوس، سیدصادق رضایی در مراسم اختتامیه جشنواره فانوس اظهار کرد: اگر بصیرت را به‏ معنای بصیرت قرآنی در نظر بگیریم منظور آگاهی قرآنی است.

وی با بیان اینکه خداوند خودش را بصیر می‏داند، تاکید کرد: از جمله آسان‌ترین مفاهیمی که خداوند در قرآن آورده بصیرت است که فهم آن بسیار بسیار آسان است پس ذکر خدا را بگویید که به بصیرت می‏رسید.

مدیریت پیشین کانون استان خراسان‌رضوی افزود: ما می‏توانیم قابلیت زندگی توام با بصیرت را حتی در دل کودکان هم ایجاد کنیم، در دوره کودکی و نوجوانی وقتی که این قابلیت را ایجاد کردیم زمانی که به جوانی رسید نوعی از زندگی را ارائه می‏دهند که برآمده از تعلیم و تربیت دینی باشد.

وی با اشاره به دشواری‏های بصیر بودن در جامعه امروز ابراز امیدواری کرد: جشنواره فانوس بتواند راه و مخاطب خودش را پیدا کند و پس از یکی دو اجرای استانی و سپس منطقه‏ای به اجرای ملی برسد تا همگان از ثمراتش بهره‌مند شوند.

مدیر کانون پرورش فکری خراسان‌رضوی نیز هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد نگاه دقیق نوجوانان و جوانان به مسائل با محوریت بصیرت دانست.

راضیه باباخانی، با بیان اینکه ترک بصیرت تباهی به دنبال دارد، افزود: جشنواره فانوس در نخستین گام خود محملی فراهم آورد تا نوجوانان و جوانان را وارد چنین مقوله‏ای کنیم و امیدوارم آن‌قدر بصیرت پیدا کنند که مانند بزرگ‌ترها منشأ نظرات و حرکت‏های بزرگ باشند.

دبیر جشنواره نیز ضمن ارائه گزارشی از آثار رسیده به جشنواره گفت: از 3 هزار اثر رسیده به دبیرخانه 2 هزار و 743 اثر مربوط به نوجوانان استان و 251 اثر مربوط به جوانان بود.

فرهاد آقابیگی با فرآیندمحور خواندن فعالیت‏های فرهنگی خاطرنشان کرد: موفقیت اصلی جشنواره فانوس در آن است که از آثار رسیده به این جشنواره یک جریان دیگر فرهنگی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول