اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور در بردسکن

خس و خاشاک‌های عالم در امواج اقیانوس ملت ایران محو می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور کشورمان گفت: مستکبران عالم بدانند اگر اقیانوس ملت ایران به حرکت درآید تمام خس و خاشاک‌ها را از بین برده و در امواج خود محو می‌کند.

خس و خاشاک‌های عالم در امواج اقیانوس ملت ایران محو می‌شود

به گزارش خبرگزار فارس از مشهد، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در جمع مردم شهرستان بردسکن اظهار داشت: خدا را سپاسگزارم که در بهترین روز سال یعنی ولادت حضرت فاطمه(س) در جمع مردم ولایت‌مدار، انقلابی و نجیب بردسکن حاضر شدم.

وی افزود: سلام بر علما، شهدا، جانبازان، آزادگان و همه مردم بردسکن که در این 33سال انقلاب همواره مانند کوهی از نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه مشکل‌گشای راه انسان‌ها استفاده از عقل است، خاطرنشان کرد: همه اندام انسان، سر، دست، گوش و غیره زمانی مأموریت خود را درست انجام می‌دهد که تحت امر عقل قرار گیرد و عقل گوهره حقیقت انسانی را تشکیل می‌دهد و کلید راه و مشکل‌گشای انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه تفکر یکی از عوامل لازم برای بهره‌مندی از عقل است گفت: تفکر کلید بهره‌برداری عقل است و خدای متعال و پیامبر عزیز ما همواره اهمیت تفکر را بیان کرده است. چرا که تفکر موجب شکوفایی عقل است. از دیگر عوامل که موجب بهره‌مندی انسان از عقل می‌شود تواضع است. کسی که خود را از این عالم نبیند و یا در تجزیه و تحلیل‌ها خود را کنار گذاشته باشد عاقل است و قدرت عقل در او بارور شده و شکوفا می‌شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: تقوای الهی عامل سوم این موضوع است، چرا که دوری از تمایلات و مقابله با وسوسه‌های شیطانی موجب شکوفایی عقل و رشد و کمال در انسان می‌شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه خدا رو سپاسگزاریم که ملت عزیز ایران اهل تواضع‌، تفکر و تقوا هستند اذعان داشت: حال باید ملت ایران در ذهن خود مستکبران و قلدران عالم را تجسم کنند چرا که هر مشکلی که در طول تاریخ برای بشریت به وجود آمده به خاطر عدم استفاده درست از عقل بوده است و اینکه نور الهی به عقل برخی نتابید و اهل تفکر، تواضع و تقوا نیستند.

رئیس‌جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه عقل ملت ایران بالاتر از تمام دشمنانش است تصریح کرد: دشمنان ملت ایران امروز بسیار سروصدا می‌کنند اما این ملت عاقل و با تقوا همانند کوهی بلند و استوار در مقابل این دشمنان ایستاده است. ملت مؤمن و ملت عاقل ما همانند اقیانوس عظیمی هستند که دشمنان خود را در امواج خود محو می‌کنند.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: باید بدانند اینهایی که امروز سروصدا می‌کنند و تبلیغات می‌کنند اگر اقیانوس ملت ایران بپاخیزد و به حرکت درآید تمام خس و خاشاک‌های عالم را از بین برده و در امواج خود محو می‌کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید امروز همگی در ساختن و سازندگی ایران همت کنیم، گفت: پایه آبادانی و ساختن تولید و ایجاد اشتغال مفید است. یکی از عرصه‌های پایداری کشاورزی است و امروز در کشور بهترین نیروهای انسانی و زمین‌ها را داریم. البته نواقصی است که باید با کمک یکدیگر حل کنیم.

وی در ادامه با اشاره مشکل کم‌آبی در بخشی از نقاط اظهار داشت: برای تأمین آب نیز باید با کمک یکدیگر این مشکل را حل کنیم و یکی از این راهکارها ایجاد منابع آبی جدید است.

وی خاطرنشان کرد: البته باید از آب به درستی استفاده کنیم و امروز باید به وضعیت استفاده از آب در کشور سروسامان دهیم چرا که هنوز استفاده از آب به شکل مناسب انجام نمی‌شود.

رئیس‌جمهور کشورمان با تأکید بر استفاده از شیوه‌های جدید آبیاری اظهار داشت: اگر از شیوه‌های جدید و نوین استفاده کنیم می‌توانیم مصرف آب را تا یک دهم کاهش دهیم که البته در این راستا هر یک از کشاورزان استان خراسان رضوی قصد استفاده از شیوه‌های جدید را داشت می‌تواند با مراجعه به استاندار خراسان رضوی تا 85 درصد از خرج این شیوه را یارانه کمک بلاعوض دریافت کند.

احمدی‌نژاد در خاتمه با اشاره به حضور حماسی مردم در دیدار با وی خاطرنشان کرد: در پایان از حضور حماسی مردم تشکر می‌کنم و این حضور نشان‌دهنده این است که ملت ایران همواره در تمام صحنه‌ها حضور حماسی و به موقع داشته‌اند و همواره عظمت خود را به رخ دشمنان نظام کشیده‌اند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول