اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

نگرش امام راحل ثروت معنوی ایران است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: نوع نگرش امام و شهدا ثروت معنوی ملت ایران است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نگرش امام راحل ثروت معنوی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت الاسلام احد آزادیخواه بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در یادواره 37 شهید فرهنگی ملایر به مقام شامخ شهیدان در آیات قران کریم اشاره کرد و اظهار داشت: شهدا در رشادتهایی که آفریدند هدفی جز رضای خدا نداشتند و از منظر قرآن شهدا از اجری عظیم در برابر خداوند برخوردار هستند.

وی ادامه داد: آنچه که امروز می‌تواند جامعه را از ناتوی فرهنگی دشمن نجات دهد اولویت‌شناسی از منظر شهداست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به جنگ صفین در زمان امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: آنچه در این جنگ اتفاق افتاد و امیرمؤمنان علی(ع) نیز در خصوص آن هشدار داده بودند، نفاق و تفرقه بین مردم بود و امام خوب می‌دانست که آنها مرد عمل نبوده و سربازی قوی و قابل اعتماد برای جنگ نیستند.

وی تصریح کرد: رزمندگان ما در جنگ هشت ساله سلاحی جز ایمان نداشتند و آنچه باعث پیروزی رزمندگان شد به خاطر مرد عمل بودن، ایمان و راهنمایی‌های امام راحل(ره) بود.

آزادیخواه افزود: نخستین فرصتی که شهدا برای ما ایجاد کردند رابطه بین ولایت و مردم بود و شهدا به ما آموختند که می‌توانیم آزاد زیر چتر ولایت زندگی کنیم و چتر ولایت به حرف نیست بلکه عمل کردن است.

وی ادامه داد: نگرش و تفکر امام و شهدا ثروت معنوی ملت ایران است اما امروز از این ثروت‌های معنوی به خوبی حمایت نمی‌شود در حالی که ما برای ثروت‌های مادی هزینه‌های زیادی داریم اما برای ثروت‌های معنویمان ارزش قائل نیستیم و باید به این امر توجه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان عنوان داشت: اردوهای راهیان نور، تشکیل هسته‌ها و حلقه‌های معرفت گام بزرگی در حمایت از ثروت های معنوی جامعه است و باید در ترویج بیشتر آن تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: تفکر امام و شهدا نباید به زمین بماند و اگر بر این تفکر خدشه وارد شود برای جامعه اسلامی بسیار خطرناک است.

آزادیخواه به مقام والای ولایت اشاره کرد و گفت: امروز کشور ایران ام‌القرای جهان اسلام است و رهبر عزیزمان در تریبون نماز جمعه علاوه بر خطبه فارسی خطبه عربی می خواند و جهان عرب را آگاه می کند و امروز موج بیداری کشورهای اسلامی از رهبر ایران خط می‌گیرد.

وی ادامه داد: وقتی جوان بحرینی در مقابل رهبری کشورمان ابراز احساسات می کنند نشان از جوشش خون شهداست که ولایتمداری، اسلام‌خواهی و استقامت را زنده می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خطاب به مسئولان گفت: همه ما در قبال خون شهدا مسئولیم و در هر پست و مقامی که هستیم باید پیام شهدا را به نسل‌های آینده برسانیم و خود نیز در صدر امور به خواسته‌های شهدا توجه داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: به فرموده رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و یادواره شهدا تنها بهانه‌ای برای یادآوری رشادت‌ها و فداکاری شهیدان است.

علی تکلو ابراز داشت: با برگزاری یادواره‌های شهدا باید آرمانها و اهداف شهدا را برای نسل جوان تبیین کنیم و با این رسالت الگوگیری از شهدا را به جوانان بیاموزیم.

در پایان از خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی و معلمان بسیجی با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول