اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کردستان صورت گرفت

برگزاری نشست تخصصی موسسات و انجمن‌های فرهنگی در سنندج

خبرگزاری فارس: به مناسبت سومین سالگرد سفر رهبری به کردستان نخستین نشست تخصصی موسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری در سنندج برگزار شد.

برگزاری نشست تخصصی موسسات و انجمن‌های فرهنگی در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج در این نشست تخصصی که بعداز ظهر امروز با حضور روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری آموزشگاه‌های آزاد هنری در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این نشست با هدف تعامل بیشتر این آموزشگاه‌ها در حوزه فعالیت تخصصی و ارتقا سطح آموزش‌های هنری و استفاده از توان هنری هنرمندان صاحب‌نام و پیشکسوت کردستانی در سال مزین به نام تولید ملی، حمایت ‌از کار و سرمایه ایرانی برگزار شده است.

حمیدرضا گوهری افزود: با توجه به ظرفیت‌های غنی استان در زمینه‌های فرهنگی و هنری باید بیشتر به استعدادهای هنری در این استان درحوزه‌های موسیقی، شعر و ادبیات کردی پرداخته شود.

وی در ادامه با اشاره به ارتقا سطح کیفی برنامه‌های فرهنگی هنری پیش‌بینی شده در سال‌جاری، تصریح کرد: تمام تلاش اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌جاری معطوف به افزایش بازده برنامه‌های موثر فرهنگی با توجه به توانمندی موسسات و انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی دارای مجوز است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج، اعلام کرد: این نشست برای نخستین‌بار به همت و تلاش دبیرخانه نظارت و هماهنگی بر فعالیت هنرهای تجسمی استان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج برگزار شد.

* بیمه هنرمندان دغدغه جامعه هنری استان است

یکی از شعرای عاشورایی شهرستان قروه در ادامه این نشست به بیان برخی مسائل و مشکلات هنرمندان پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر بیمه هنرمندان و شاعران بزرگترین دغدغه جامعه هنری کردستان است که باید مسئولان به فکر راه‌حل آن باشند.

منصور دولتی که بیش از 30 سال در عرصه شعر و شاعری در استان کردستان فعالیت می‌کند، افزود: با توجه به سابقه فعالیت 30 ساله در وادی شعر و ادبیات اما هنوز بیمه نیستم.

وی اضافه کرد: استان کردستان مهد شعرا و ادبا و فرهیختگان بسیاری بوده و هست و هنرمندان این منطقه پا به پای هنرمندان تهران و اصفهان نیز قدم می‌گذارند، اما متاسفانه دسترسی آنان به بسیاری از امکانات محدود است.

به گفته این شاعر قروه‌ای، موسیقی دیار کردستان و فرهنگ این مرز و بوم بسیار غنی است و این منطقه انسان‌های بزرگی همچون کامکارها، جلیل عندلیبی، صدیق تعریف و شهرام ناظری است.

دولتی اضافه کرد: برای ارتقا سطح شعری شعرا باید کلاس‌های آموزشی گذاشته شود و جوانان مستعد و علاقه‌مند در زمینه‌های هنری بتوانند در کلاس‌های ادبی و انجمن‌های فرهنگی و هنری پرورش یابند.

وی در پایان خواستار تاسیس انجمن فرهنگی هنری در شهرستان قروه شد.

در نشست آموزشگاه‌های آزاد هنری استان از سه آموزشگاه برتر و فعال استان در سال گذشته تجلیل و به توجه بیشتر آموزشگاه‌ها برای تشدید جنبش نرم‌افزاری آموزش فراگیر رشته‌های فرهنگی، هنری در قالب کارگاهی آموزشی پرداخته شد.

انتهای پیام/ غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول