اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی فارس خبر داد

انجام پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه لار

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی فارس گفت: از فرودگاه لارستان هم‌اینک هر هفته سه پرواز به تهران، یک پرواز به دوحه و دو پرواز نیز به مقصد کویت انجام می‌پذیرد.

انجام پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه لار

سید حسن قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از ایستگاه پروازی هما در لار در سال 90، 312 پرواز داخلی انجام شده که 156 پرواز آن خروجی و همین تعداد پرواز ورودی بوده است.

وی اضافه کرد: در سال 90 همچنین 304 پرواز خارجی از ایستگاه هما در لار صورت پذیرفته که 152 پرواز خروجی خارجی و مابقی ورودی خارجی بوده است.

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی فارس از جا به جایی بیش از 22 هزار مسافر در سال 90 از فرودگاه لار به دیگر مناطق کشور خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 11هزار و 842 نفر از لار خارج و 11 هزار نفر نیز به این  شهرستان وارد شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال 90 21 هزار و 444 نفر توسط پروازهای خارجی هما در لار جا به جا شده‌اند که 10هزار و 540 نفر خروجی خارجی و 10 هزار و 904 نفر ورودی خارجی بوده است.

قاسمی از صادرات کالا از لار به استان‌های دیگر توسط هواپیمایی هما خبر داد و گفت: در سال 90، 127هزار و 609 کیلو گرم کالا از این شهرستان به شهرهای دیگر و همچنین 300 هزار و 687 کیلو گرم کالا نیز به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: در همین مدت 453 هزار و 523 کیلوگرم کالا به لار وارد شده که از این میزان بار 121 هزار و 210 کیلوگرم ورودی داخلی و 332 هزار و 313 کیلوگرم ورودی خارجی بوده است.

به گزارش فارس، فرودگاه بین‌المللی لارستان در سال 1339 پس از وقوع  یک زلزله ویران‌گر و به منظور کمک‌رسانی به مردم تأسیس شده است.

این فرودگاه در 54 درجه و 20 دقیقه طول شرقی و 27 درجه و 41 دقیقه عرض شمالی واقع شده است. فرودگاه بین‌المللی لارستان از شمال غرب در فاصله 147 مایلی از فرودگاه شیراز و از جنوب شرق در 110 مایلی فرودگاه بندرعباس و همچنین فاصله فرودگاه بین‌المللی لارستان از فرودگاه بین‌المللی دبی و شارجه 151 مایل، از فرودگاه بین‌المللی دوحه 120 مایل و از فرودگاه بین‌المللی کویت 230 مایل است.

فرودگاه بین‌المللی لارستان در سال 1372 به عنوان مرز هوایی شناخته شده است و از تیر ماه سال 1385 با توجه به آمار بسیار بالای پروازهای خارجی و جا به جایی بار و مسافر و همچنین نصب تمام دستگاه‌ها و سیستم‌های ناوبری روز دنیا در آن بنا به مصوبه هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور از اداره کل فرودگاه‌های استان فارس منفک و به عنوان یک فرودگاه مستقل در تمام زمینه‌های مالی، عملیاتی، فرودگاهی و به طور مستقیم زیر نظر شرکت فرودگاه‌های کشور اداره می‌شود.

در حال حاضر سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان و تابان عملیات پروازهای این فرودگاه را به مقاصد دبی، کویت، قطر، ابوظبی، سوریه، تهران، شیراز و مشهد مقدس به صورت فصلی انجام می‌دهند و از لحاظ آمار پروازهای خارجی و همچنین جا به جایی مسافر و بار با در نظر گرفتن جمعیت این شهرستان بعد از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به عنوان دومین فرودگاه مطرح است و بدون در نظر گرفتن جمعیت در مقام هشتم کشور بین 54 فرودگاه قرار دارد و این فرودگاه از 13 فرودگاه مراکز استان‌ها بالاتر قرار دارد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول