اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل گرانفروشی و تقلب

شرکت پخش مواد غذایی گیلان 103 میلیون ریال جریمه شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: یک شرکت متخلف پخش مواد غذایی گیلان به دلیل گرانفروشی و تقلب به 103 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

شرکت پخش مواد غذایی گیلان 103 میلیون ریال جریمه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا قشلاقی عصر امروز در جلسه تعزیرات حکومتی استان گرانفروشی را یکی از دلایل تعزیر شرکت‌ متخلف پخش مواد غذایی عنوان کرد.

وی، اظهار کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بازرسی از یک شرکت پخش مشاهده کردند که این واحد علاوه بر گرانفروشی انواع کالای اساسی، اقدام به عرضه شکلات تقلبی نیز کرده است.

این مسئول، با بیان اینکه پرونده تخلف شرکت مذکور تشکیل شد، افزود: موضوع تخلف این شرکت در شعبه چهارم تعزیرات حکومتی رشت مطرح شد.

وی، با اشاره به محکومیت شرکت متخلف بیان کرد: شرکت متخلف پخش مواد غذایی به مبلغ بیش از 103 میلیون ریال بابت گرانفروشی و تقلب جریمه شد.

قشلاقی، برخورد با گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، اخفا و امتناع از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور، عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع و عدم اجرای تعهدات وارد کنندگان را جزو وظایف تعزیرات حکومتی عنوان کرد.

وی، نداشتن پروانه کسب و پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی را از دیگر وظایف تعزیرات حکومتی برشمرد و تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات موضوع قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی نیز از وظایف تعزیرات حکومتی است.

به گفته وی، در مواردی که کالا بر خلاف ضوابط و مقررات توزیع و یا قیمت به صورت عمده در اختیار اشخاص غیر واجد شرایط برای فروش قرار گیرد، علاوه بر مجازات فروشنده، اشخاص حقیقی یا حقوقی خریدار کالا نیز به پرداخت جریمه معادل یک تا سه برابر درآمد من‌‌غیر حق محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول