اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

معالجه ناهنجاری‌های جنین در شکم مادر توسط پزشک اصفهانی

خبرگزاری فارس: بنیان‌گذار جراحی‌های اطفال در اصفهان گفت: در حال حاضر به توانایی معالجه ناهنجاری‌های جنین در شکم مادر در اصفهان دست یافتیم.

معالجه ناهنجاری‌های جنین در شکم مادر توسط پزشک اصفهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود اشرفی ظهر امروز در سمینار بین‌المللی تازه‌های طب اطفال اظهار داشت: هم‌اکنون پزشکان در دنیا به تشخیص ناهنجاری‌های جنین در شکم مادر دست یافتند که در اصفهان به دنبال معالجه این ناهنجاری‌های قبل از تولد نوزاد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر موفق به معالجه سه نوع بیماری تخصصی اطفال که جزو ناهنجاری‌های مادرزادی محسوب می‌شود در شکم گوسفند مادر شدیم، بیان کرد: در مطالعات حیوانی که روی گوسفند صورت گرفت به نتایج قابل قبولی دست یافتیم.

بنیان‌گذار جراحی‌های اطفال در اصفهان تصریح کرد: موفق به درمان فسخ دیافراگم در جنین گوسفند شدیم که در دوره بارداری 80 تا 90 روزه گوسفند مادر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه فسخ دیافراگم سبب مشکلات تنفسی در نوزادان می‌شود که علاوه بر آن هم‌چنین بیماری دیگری که کودکان را پس از تولد فلج و سبب بی‌اختیاری ادرار در آنها و مشکلات عصبی می‌شود را در دوران بارداری گوسفند مادر به طور کامل درمان کردیم، افزود: درمان این بیماری در حالی است که بسیاری از این بیماران در حال حاضر جان خود را از دست می‌دهند.

اشرفی با اشاره به اینکه تاکنون دو نفر از این نوع بیماری در بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان بستری هستند که اگر چه در دوران بارداری بیماری آنها تشخیص داده شده بود، اما چون امکان معالجه آن نبوده، هم‌اکنون فلج و مبتلا به مشکلات عصبی هستند که قابل درمان نیست.

وی بیان کرد: سومین بیماری اطفال که در انجام مطالعات حیوانی آن روی جنین گوسفند به نتایج خوبی رسیدیم، بیماری است که سبب ایجاد دفکت‌هایی در جدار شکم جنین و روده‌های داخل شکمی می‌شود و اگر به موقع تشخیص و درمان نشود به مرگ کودک منجر می‌شود.

* اجازه شرعی رهبری برای درمان ناهنجاری‌های جنین در شکم مادر

بنیان‌گذار جراحی‌های اطفال در اصفهان گفت: هم‌اکنون به دنبال اجازه شرعی رهبر معظم انقلاب برای درمان ناهنجاری‌های جنین در شکم مادر هستیم تا بتوانیم مطالعات انسانی تحقیق را انجام دهیم.

وی بیان کرد: در صورتی که این موافقت انجام بگیرد در همین امسال با توانایی که پزشکان اصفهان دارند امکان معالجه بیش‌تر ناهنجاری‌های جنین در شکم مادر وجود دارد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول