اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاطمه فاطمه است/8

استان سمنان غرق در عزا و ماتم شد

خبرگزاری فارس: استان سمنان در سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت صدیقه‌کبری(س) یکپارچه غرق در عزا و ماتم شد.

استان سمنان غرق در عزا و ماتم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، به همین مناسبت از شب گذشته و صبح امروز در جای جای استان سمنان، مجالس سوگواری با شرکت خیل عظیم عزاداران برپا شده است و شرکت‌کنندگان با سینه‏زنی و نوحه‏خوانی، این روز را گرامی داشتند.

سخنرانان در مجالس سوگواری دخت حضرت رسول اکرم(ص) به بیان خصوصیات اخلاقی و معنوی این بانوی بزرگوار اسلام پرداختند و مردم را به پیروی از سیره فاطمی فراخواندند.

عزاداران هم‌چنین با برپایی دسته‏های عزاداری در برخی از نقاط استان سمنان، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) ابراز کردند.

به مناسبت سالروز شهادت دخت پیامبر بزرگوار اسلامی قرار است در نقاط مختلف استان سمنان مراسم ویژه‏ای نیز برگزار شود.

به گزارش فارس از شاهرود، مراسم عزاداری و سینه‏زنی در شاهرود نیز هم‏زمان با سالروز شهادت بی‏بی دو عالم آغاز شد.

پیش از ظهر امروز مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در شهرستان‏های مختلف استان سمنان از جمله شاهرود و به طور ویژه در واحد پیش‌گام شاهد بسیج دانش‏آموزی حوزه مقاومت ایمان شاهرود آغاز شد.

براساس گزارش دریافتی، این مراسم عزاداری و سینه‏زنی با حضور بیش از 200 نفر از دانش‏آموزان بسیجی در واحد پیش‌گام شاهد برگزار شد.

در این مراسم، مداحان بسیجی با مرثیه‏خوانی به ذکر مصایب حضرت زهرا(س) پرداختند و بعد از آن، بسیجیان با "سینه دور" به اجرای مراسم عزاداری پرداختند.

سیدمصطفی اشرفی، فرمانده واحد بسیج و مدیر دبیرستان شاهد شاهرود در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) در خصوص شخصیت حضرت زهرا و دفاع حضرت از حریم ولایت سخنانی را بیان کرد.

به گزارش فارس شاهرود، مراسم عزاداری دهه فاطمیه به همت پایگاه بسیج قائم آل محمد(عج) در بازار شاهرود نیز برگزار شد.

محمد حلوایی، فرمانده پایگاه بسیج بازار گفت: با توجه به ایام عزاداری حضرت زهرا(س) به همت بسیجیان پایگاه و هیئت امنای مسجد قلعه بازار به مدت 10 روز از 29 اردیبهشت صبح‏ها مراسم عزاداری ایام فاطمیه برگزار شد و این مراسم تا جمعه، 8 اردبیهشت ادامه دارد.

وی با اشاره به حضور بسیجیان در این مراسم گفت: در این مراسم، اصناف و بازاریان حضور گسترده‏ای داشته و حجت‏الاسلام رضوی، از کارشناسان سیاسی بسیج و استاد حوزه و دانشگاه به ایراد سخن پرداخت.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول