اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو ستاد فاطمیه:

فاطمیه مادر عاشوراست

خبرگزاری فارس: عضو ستاد فاطمیه گفت: فاطمیه مادر عاشوراست.

فاطمیه مادر عاشوراست

حجت‌الاسلام مصطفی پرهیزگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنگان اظهار داشت: گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی در سطح جامعه امر مهمی است و به‌ویژه در شرایطی که دشمنان برای کمرنگ کردن معنویت تلاش می‌کنند باید نسبت به ترویج فرهنگ ارزشی تلاش کنیم.

وی افزود: کیفیت‌بخشی به برنامه‌های مذهبی امر مهم و تاثیرگذاری است که باید مسئولان به این امر توجه بیشتری کنند.

عضو ستاد فاطمیه کشور به ایام فاطمیه(س) اشاره کرد و با بیان شأن نزول سوره کوثر خاطر نشان کرد: اگر چه سوره کوثر کوچک است اما اقیانوسی از عظمت حضرت زهرا (س) است.

پرهیزگار با اشاره به نامگذاری حضرت فاطمه (س) توسط حضرت رسول (ص) تصریح کرد: یکی از دلایل نامگذاری حضرت فاطمه (س) به نام فاطمه برای این است که مردم از شناخت فاطمه(س) دور و جدا هستند.

عضو ستاد فاطمیه کشور در مورد برگزاری مراسم سوگواری این بانوی بزرگ اسلام به صورت خیابانی گفت: کسانی که عزاداری حضرت فاطمه(س) را در منازل و مساجد و در محیط بسته برگزار می‌کنند باید روز چهارشنبه، علم و پرچم بر دوش بگیرند و عزاداری خیابانی برگزار کنند که گویا برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند.

پرهیزگار اضافه کرد: عزاداری برای حضرت فاطمه (س) باید به صورت عاشورایی برگزار شود؛ چرا که اگر چه امام حسین (ع) پدر 9 امام است ولی حضرت فاطمه(س) مادر 11 امام است و اصل و ریشه امامت است.

وی یادآور شد: باید فاطمیه را عاشورایی برگزار کنیم چرا که فاطمیه مادر عاشوراست.

پرهیزگار افزود: در شهرستان کنگان برنامه‌های خوب و ارزشمندی در ایام فاطمیه در حال برگزاری است و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول