اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قم

همایش ملی صنعت و بهداشت مواد غذایی برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش ملی صنعت و بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی با حضور مسئولان، اساتید و دانشجویان صنایع غذایی برگزار شد.

همایش ملی صنعت و بهداشت مواد غذایی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین همایش ملی صنعت و بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی پیش از ظهر امروز به همت سازمان نظام دامپزشکی کشور و همچنین سازمان نظام دامپزشکی استان قم در سالن همایش مرکز علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

در ابتدای این همایش پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، مسعود عربشاهی رئیس شورای نظام دامپزشکی استان اظهار داشت: با توجه به وضعیت کویری قم، این استان از نظر تولیدات دامی بسیار تاثیرگذار است و رتبه هفتم تولید مرغ و تخم مرغ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه نخستین همایش ملی صنعت و بهداشت مواد غذایی با منشا دامی با هدف بررسی و تحلیل چالش‌های موجود فعالان عرصه تولید مواد غذایی برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به برگزاری دو کنگره در زمینه طیور و صنعت گاو شیری توسط نظام دامپزشکی استان قم در سال گذشته، این همایش را امسال با حضور تمام فعالان و اساتید ممتاز کشوری در قم برگزار کردیم.

در ادامه این همایش حسام الدین حسین زاده دبیر اجرایی نخستین همایش ملی صنعت و بهداشت مواد غذایی با منشا دامی گفت: 747 مقاله از طریق سایت همایش ارسال شد و پس از ارزیابی و داوری لازم 29 مقاله به صورت سخنرانی و 588 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد.

سید محمد آقامیری رئیس نظام دامپزشکی کشور نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با تاکید بر اینکه 10 تا 30 درصد تولید ناخالص ملی کشورهای پیشرفته به تولید مواد غذایی تعلق دارد، تصریح کرد: ثبات سیاسی تمام کشورهای دنیا به اهمیت مواد غذایی بستگی دارد و در اقتصاد نیز تاثیر به سزایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمام مواد غذایی که در داخل تولید می‌شود باید طبق دستورالعمل‌های پزشکی سالم باشد، خاطرنشان کرد: نقش بهداشت مواد غذایی پیشگیری، کنترل، مقابله با بیماری‌ها و مهم‌تر از همه نظارت بهداشتی است.

در پایان این همایش ضمن قدردانی و تجلیل از زحمات کریم استاد ممتاز کشوری دانشگاه تهران، از صاحبان مقالات برتر تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

همچنین در حاشیه این همایش کارگاه‌های آموزشی مختلف و نمایشگاه پوستر مقالات برگزار شد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول