اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی حرم مطهره خواهر امام رضا (ع) رشت خبر داد

برگزاری همایش خادمان افتخاری حرم خواهر امام رضا (ع) رشت

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی حرم مطهره خواهر امام رضا (ع) رشت از برگزاری نخستین همایش خادمان افتخاری این حرم در سال جاری خبر داد.

برگزاری همایش خادمان افتخاری حرم خواهر امام رضا (ع) رشت

 مهدی رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالروز شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: در حال حاضر حرم مطهره خواهر امام رضا (ع) دارای بالغ بر 100 خادم افتخاری مرد و حدود 200 خادم افتخاری زن است که در برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف سال در این مکان مقدس برای همیاری و مساعدت شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام از خادمان افتخاری حرم مطهره در سال جدید از امروز آغاز شده است، افزود: نخستین همایش بزرگ خادمان افتخاری حرم مطهره خواهر امام رضا (ع) 25 فروردین جاری در صحن حرم برگزار می‌شود.

این مسئول درباره برنامه‌های ایام فاطمیه، خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه این ایام نیز همه روزه تا هفته دوم ایام فاطمیه در مسجد بزرگ حرم مطهره خواهر امام رضا (ع) رشت پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

وی، اهدای یک‌هزار و 392 جلد کلام‌الله مجید در مراسم تحویل سال نو در مرقد مطهره خواهر امام رضا (ع) را از جمله برنامه‌های این حرم از ابتدای سال جدید عنوان کرد.

رجبی، درباره نسبت حضرت فاطمه اخری (س) با امام هشتم (ع) تصریح کرد: نام این بانوی بزرگوار «فاطمه» و لقب ایشان «طاهره» و مشهور به «خواهر امام» بوده و فرزند حضرت امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) هستند.

انتهای پیام/خ۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول