اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه مبارزه با قاچاق کردستان خبر داد

کاهش 9 درصدی کشفیات مشروبات الکلی در کردستان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه مبارزه با قاچاق کردستان از کاهش 9درصدی کشفیات مشروبات الکلی در سال 90 نسبت به مدت مشابه آن در سال 89 خبرداد.

کاهش 9 درصدی کشفیات مشروبات الکلی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یحیی نظری در جلسه کمیته فرهنگی مبارزه با مشروبات الکلی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: باوجود تلاش‌های گسترده‌ای که از سال 85 آغاز شده و تلاش‌های بی‌دریغ نیروهای خدوم در کشور شاهد پیچیده‌شدن فعالیت‌های قاچاقچیان هستیم.

وی افزود: در چند سال اخیر مبارزه و فعالیت‌های نیروی انتظامی و محدودیت‌های قضایی بر ضد قاچاقچیان مشروبات الکلی افزایش یافته است اما متأسفانه به دلیل ضعف در فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه در سطح جامعه شاهد گسترش تقاضا برای مصرف مشروبات الکلی هستیم.

مسئول دبیرخانه مبارزه با قاچاق کردستان خاطرنشان کرد: تشکیل کار گروه ویژه مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی، تقدیم بیش از شش شهید و ده‌ها مجروح در امر مبارزه با این بلای خانمان‌سوز و هماهنگی نیروهای انتظامی، مرزبانی و گمرکات استان از جمله اقداماتی بوده که در چند سال اخیر انجام شده ‌است.

نظری افزود: در سال 89 بیش از 700 هزار بطری مشروبات الکلی در سطح استان کشف و ضبط شد که این میزان با تلاش‌های بی‌دریغ نیروهای امنیتی در استان و گسترش محدودیت‌های مرزی در سال 90 با کاهش 9درصدی مواجه شده ‌است.

وی اظهار داشت: مبارزه فیزیکی با قاچاقچیان مشروبات الکلی تنها راه چاره نیست چرا که تا زمانی تقاضا برای مصرف در کشور وجود داشته باشد شاهد ورود پیچیده مشروبات الکلی از مبادی متعدد خواهیم بود.

مسئول دبیرخانه مبارزه با قاچاق کردستان تصریح کرد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه و ارائه آموزش‌های نوین به خانواده‌ها با تکیه بر توان تشکل‌های مردمی می‌تواند نقش بسزایی در این عرصه ایفا کند و بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف نماید.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول