اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سفر اواخر فروردین ریاست جمهوری به خراسان‌رضوی

کلید مسکن مهر به 17500 خانوار خراسانی‌ واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان‌رضوی از بهره‌برداری رسمی 17 هزار و 500 واحد مسکونی طرح مسکن مهر با حضور ریاست جمهور در آینده نزدیک خبر داد.

کلید مسکن مهر به 17500 خانوار خراسانی‌ واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل مسکن و شهرسازی خراسان‌رضوی، محمدرضا قاسمی با اشاره به اینکه این واحدها در روزهای آینده با حضور ریاست محترم جمهوری به طور رسمی افتتاح و به متقاضیان واگذار می‌شود، اظهار کرد: هیچ واحد مسکونی طرح مسکن مهر را بدون انشعابات آب، برق و گاز افتتاح نمی‌کنیم. 

وی با اشاره به اختصاص 6 هزار و 475 میلیارد ریال اعتبار برای احداث 17 هزار و 500 واحد مسکونی در سطح استان، تصریح کرد: در احداث این واحدها تلاش شده تا از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در راستای افزایش سرعت احداث و کاهش هزینه‌ها در بالاترین سطح استفاده شود.

قاسمی ادامه داد: هم‌اکنون در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان خراسان‌رضوی 9 هزار و 650 واحد، در شهر جدید گلبهار 733 واحد، در شهر جدید بینالود 184 واحد، در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان 6 هزار و 15 واحد و در بافت‌های فرسوده 918 واحد مسکن مهر آماده افتتاح و واگذاری به مالکان است. 

وی افزود: از مجموع 9 هزار و 650 واحد آماده واگذاری در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 4 هزار و 658 واحد با استفاده از تسهیلات زودبازده و اجاره‌ 5 ساله، 2 هزار و 790 واحد به صورت خود مالکان، یک هزار و 202 واحد از سوی تعاونی‌های مسکن و یک هزار واحد نیز از سوی انبوه‌سازان احداث شده است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان‌رضوی با اشاره به آماده افتتاح بودن یک هزار واحد ساخته شده با استفاده از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در شهرک مهرگان مشهد مقدس گفت: در شهرک مهرگان علاوه بر وجود خدمات زیربنایی هم‌چون آب، برق، گاز و مخابرات، خدمات روبنایی هم‌چون راه دسترسی مناسب، فضاهای سبز، فضاهای تجاری، مسجد و دو مدرسه ابتدایی و راهنمایی نیز در شهرک مهرگان ساخته شده است.

قاسمی هم‌چنین از اجرای کامل خطوط تغذیه شبکه گازرسانی و نصب علمک و کنتور خبر داد و گفت: اجرای کامل خطوط انتقال آب و نصب کنتور، اجرای کامل تیر برق خیابان‌های اصلی و فرعی و کنتورهای برق، اجرای 10 هزار مترمربع فضای سبز، جدول‌گذاری فرا محله‌ای شهرک، تهیه و نصب وسایل ورزشی، نصب تابلوهای بلوارها و کوچه‌ها و پلاک منازل، دیوارکشی قبرستان نزدیک به شهرک مهرگان، به‌سازی مسجد و مدرسه و ساخت واحدهای تجاری با متراژ حدود 500 مترمربع در سه منطقه شهرک مهرگان از دیگر اقداماتی است که هم‌زمان با ساخت مسکن مهر در شهرک مهرگان انجام شده است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان‌رضوی در ارتباط با راه دسترسی به شهرک مهرگان گفت: به منظور دسترسی سریع و مناسب مردم به شهرک مهرگان یک بلوار 30 متری به طول یک هزار و 300 متر با اعتبار حدود یک میلیارد تومان احداث، آماده‌سازی و آسفالت شده که از 2 مسیر بلوار شهید کاوه و جاده کلات دسترسی به شهرک مهرگان را مقدور می‌سازد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان‌رضوی اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از 112 هزار و 171 واحد مسکن مهر در استان خراسان‌رضوی در حال احداث است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول