اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

ساخت فیلم‏های فاخر مذهبی تقابل با جریان‏های انحرافی است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تعداد آثار سینمایی مذهبی کم است، ساخت چنین فیلم‏هایی را عاملی برای تقابل با جریان‏های انحرافی خواند.

ساخت فیلم‏های فاخر مذهبی تقابل با جریان‏های انحرافی است

احمدرضا دستغیب امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: در تولید فیلم‏ها و سریال‏های سینمایی با محتوا و مضمون مذهبی کارهای خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: اما تعداد این آثار که با به تصویر کشیدن زندگی بزرگان دین مبین اسلام راهی برای تقابل با جریان‏های انحرافی قلمداد می‏شود، بسیار کم است.

دستغیب اضافه کرد: ساخت و تولید آثار فاخر زندگی‏نامه پیامبران توحیدی می‏تواند راه، مفاهیم و تفکرات آنها را از درگاه دین مبین اسلام تبیین کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقاط مشترک مسلمانان جهان خاطرنشان کرد: ما با سایر مسلمانان جهان دارای نقاط مشترک بسیاری هستیم.

وی تصریح کرد: این نقاط مشترک فرصتی مغتنم برای هنرمندان شمرده می‏شود تا با تولید آثار سینمایی خود، تفکرات التقاطی را که بر پیکره اسلامی وارد آمده، بزدایند.

دستغیب اضافه کرد: یکی از راه‏های توسعه اسلام ناب محمدی(ص) استفاده از هنر و محصولات سینمایی و فرهنگی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم پرهیز از نقاط اختلاف در ساخت این گونه آثار گفت: باید در ساخت آثاری از این دست دقت کافی را مبذول داشت.

وی تصریح کرد: در چنین طرح‏های فرهنگی و هنری باید سعی و تلاش هنرمندان بر پرهیز از پرداختن به نقاط اختلاف و حرکت به سوی نقاط مشترک و مؤثر معطوف شود.

دستغیب اضافه کرد: در سایه این دقت، دیگر مشکلی در خصوص پخش و صدور فرهنگ از طریق این آثار به کشورهای مسلمان جهان به وجود نمی‏آید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر با دقت و ظرافت مبانی ناب محمدی(ص) را توسعه دهیم، آنگاه این نوع فعالیت به یکی از بهترین راه‏های تبلیغ بدل می‏شود.

وی بر لزوم رعایت اصول در استفاده از نمادهای مختلف تأکید کرد و افزود: گاه ممکن است استفاده از نماد یا المانی مشکلاتی را در آثار سینمایی مذهبی ایجاد کند.

دستغیب خاطرنشان کرد: از این‌رو، مجموعه سازنده آثار تاریخی و مذهبی باید در بکارگیری المان و نشانه‏های مذهبی مختلف دقتی وافر به خرج دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان حمایت و پشتیبانی این کمیسیون برای ساخت آثار فاخر مذهبی هم‌چون سلمان فارسی را اعلام کرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول