به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، مهدی خجسته اظهار داشت: با توجه به پیشبینیهای شهردار مشهد و مذاکرات با خودرو سازان داخلی و خارجی به محض اتمام عملیات اجرایی فاز یک خطوط بی آرتی ناوگان مورد نیاز این خطوط از محل منابع داخلی شهرداری خریداری میشود.
وی ادامه داد: در ابتدای سال 91 مناقصه آغاز خطوط بی آرتی انجام و پس از انتخاب پیمانکار مراحل اجرایی آن آغاز میشود.
خجسته با اشاره به اینکه در صورت نبود مشکل در نیمه اول سال 91 عملیات اجرایی این خطوط آغاز میشود، خاطر نشان کرد: فاز اول خطوط بی آر تی مشهد حد فاصل پایانه مسافربری امام رضا(ع) تا میدان بیتالمقدس اجرایی میشود.
خجسته وجود بی آر تی در مشهد را به دلیل ایزولهبودن خطوط عاملی برای افزایش چشمگیر راندمان و اعتماد مردم به حمل و نقل همگانی ذکر کرد و گفت: در دنیا خطوط بی.آر.تی تا 25 هزار نفر را در ساعت جابه جا میکند که این رقم بیشتر از جابهجایی مردم به وسیله مترو است.
وی در ارتباط با ویژگیهای اتوبوسهای بی آر تی گفت: این اتوبوسها از 18متر تا 26 متر طول دارند که اتوبوسهای مگاترنس نیز به دلیل سه محوره بودن این قابلیت را دارند که در خطوط بیآرتی از آن بهره گرفته شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد داشتن امکانات رفاهی بهتر، ایستگاه کمتر برای تبادل مسافر، کمترین تداخل با ترافیک و افزایش میزان جابهجایی و افزایش رضایت عمومی شهروندان را از دیگر مزایای خطوط بیآرتی بر شمرد.
انتهای پیام/س30