اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه توسعه فعالیت‌های قرآنی استان البرز:

مردم مراقب کانون‌های غیر مجاز آموزش قرآن باشند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با تاکید بر اینکه آموزش قرآن باید از سوی افراد متخصص باشد،‌ گفت: مردم و خانواده‌ها مراقب کانون‌های غیر مجاز آموزش قرآن باشند.

مردم مراقب کانون‌های غیر مجاز آموزش قرآن باشند

حجت‌الاسلام حمید رضا ولی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: متاسفانه برخی از مراکز غیر قانونی و غیر رسمی تبلیغات بسیاری تحت عنوان مهدها و یا کانون‌های قرآنی در سطح استان البرز انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: اکثر این مراکز فاقد مجوز‌ و صلاحیت بوده و حتی از مربیان متخصص استفاده نمی‌کنند.

این مسئول فرهنگی افزود: از سوی دیگر بارها مشاهده شده است که مهدهایی تحت عنوان مهد قرآنی فعالیت کرده و با تبلیغات فراوان موفق به فریب خانواده‌ها و جذب مشتری شده‌اند، اما تنها نام قرآن را یدک کشیده و هیچ فعالیت در این حوزه انجام نمی‌دهند.

ولی‌زاده با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید مراقب فریب‌کاری افراد سودجو باشند، گفت: آموزش قرآن به ویژه در سنین کودکی و خردسالی بسیار مهم است و نباید این موضوع را ساده گرفت و کودکان خود را برای تعلیم قرآن به افراد غیر متخصص سپرد.

* ساماندهی فعالیت مراکز قرآنی در استان البرز

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چه برخوردی با مراکز غیر قانونی آموزش قرآن در استان البرز انجام شده است، گفت: دو اقدام را در این زمینه اداره فرهنگ و ارشاد استان در دستور کار خود قرار داده است.

ولی‌زاده ادامه داد: ساماندهی مراکز دارای مجوز و همچنین برخورد و تعطیلی کانون‌ها و مهدهای فاقد صلاحیت اقداماتی است که ما با جدیت آن را پیگیری خواهیم کرد.

* فعالیت 50 مرکز آموزش قرآن ویژه خردسالان و کودکان در استان البرز

رئیس حوزه توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خاطرنشان کرد: ضمن اینکه در مرحله نخست فعالیت مراکزی که تحت عنوان آموزش قرآن به خردسالان فعالیت می‌کنند را بررسی و ارزیابی کرده و به حدود 50 مرکز مجوز فعالیت دادیم.

ولی‌زاده افزود: همین اقدام را برای دیگر مراکز قرآنی در استان البرز در دست اجرا داریم و انتظار ما این است که مردم تنها از مراکز صلاحیت‌دار در این حوزه استفاده کنند. 

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول