اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش علمی – کاربردی امور مالیاتی استان قم:

کاندیدای نماینده مجلس آبروی خود را در گرو عمل به وعده‌هایش ببیند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش علمی – کاربردی امور مالیاتی استان قم گفت: نماینده حقیقی مردم اگر وعده‌‏ای بدهد با تمام وجود به دنبال تحقق آن تلاش می‏‌کند و حیثیت ‏خود را در گرو عمل به آن وعده می‏‌بیند.

کاندیدای نماینده مجلس آبروی خود را در گرو عمل به وعده‌هایش ببیند

منصور منجمی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، اعتقاد قلبی به ارزش‌های اسلامی، حفظ تمامیت ارضی کشور و استقلال توأم با بیگانه‌‌ستیزی، صداقت در گفتار و رفتار، علم و آگاهی، امانتداری، شایستگی، شجاعت و اجتناب از تجملات را به عنوان ویژگی‌های اصلی یک نماینده اصلح برشمرد.

وی در تشریح خصیصه نخست نماینده اصلح مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رکن و پایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس دین مبین اسلام و حفاظت از ارزش‌های حیاتی آن شکل گرفته است و اکثریت ملت ایران و رأی‌دهندگان به نمایندگان مجلس، مسلمان هستند که طبق اصل 67 قانون اساسی کشور، نمایندگان مجلس باید در نخستین جلسه حضور در مجلس، سوگندنامه‏ای را با مضمون پاسداری از حریم اسلام و دستاوردها و مبانی انقلاب اسلامی ایران امضا کنند.

منجمی در خصوص حفظ تمامیت ارضی کشور و استقلال توأم با بیگانه‌‌ستیزی به عنوان دومین ویژگی‌ مهم نمایندگان مجلس گفت: از مهم‏‌ترین دغدغه‏های نماینده مجلس، باید حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور باشد، او باید در گفته‌‌ها، نوشته‌‏ها و اظهار نظرهایش، استقلال کشور و تامین مصالح و حقوق مردم را مدنظر داشته باشد و هیچ‌گاه اندیشه دوستی با دشمنان و پیوستگی با بیگانگان را در سر نپروراند.

وی با ذکر این موضوع که بهترین معیار شناخت مردان الهی و حق‌باوران راستین، صداقت و راستگویی آنان در گفتار و رفتار آنها است این ویژگی را نیز در زمره خصوصیات بارز نماینده اصلح برشمرد و تصریح کرد: یکی از ملاک‌های گزینش نمایندگان، میزان راستگویی آنان است، آیا افرادی که در گذشته ده‌ها وعده توخالی و غیر قابل عمل به مردم داده و بعداً آنها را به بوته فراموشی سپرده‏اند، لیاقت نمایندگی دارند.

رئیس مرکز آموزش علمی – کاربردی امور مالیاتی استان قم عنوان داشت: نماینده حقیقی مردم اگر وعده‏ای بدهد با تمام وجود به دنبال تحقق آن تلاش می‏کند و حیثیت ‏خود را در گرو عمل به آن وعده می‏بیند.

وی با برشمردن علم و آگاهی به عنوان ویژگی بعدی و مهم یک نماینده اصلح یادآور شد: در این دوره حداقل مدرک تحصیلی برای نمایندگان کارشناسی ارشد لحاظ شده که با توجه به این موضوع، ویژگی علم و آگاهی برای نمایندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

منجمی عنوان داشت: امروز اداره جامعه اسلامى، امانتى است که از سوى مردم به مسئولان سپرده مى‌شود، بنابراین وظیفه مردم است این امانت را به کسانى که اهلیت و صلاحیت دارند، بسپارند و نمایندگان نیز در این زمینه موظف به رعایت این امانت و عهد الهی هستند.

رئیس مرکز آموزش علمی – کاربردی امور مالیاتی استان قم گفت: هر مسلمان در انتخابات وکلای مجلس مسئولیت ‏سنگینی به عهده دارد و انتخاب‌شوندگان نیز وظیفه خطیری را تعهد می‏کنند، هر کسی که شایستگی ایفای نقش در سمت نمایندگی مردم را دارد، باید قدم در میدان بگذارد و خود را نامزد چنین مقام حساسی کند.

منجمی با ذکر شجاعت و شهامت به عنوان ویژگی بعدی و مهم نماینده اصلح خاطر نشان کرد: مردان خدا در موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای خود، از هیچ منصب و مقامی هراس ندارند، بنابراین کسانی که نفس ضعیف دارند و در حوادث مرعوب قدرتمندان و استعمارگران می‏شوند، شایسته نمایندگی مردم نیستند.

وی در ادامه با مطرح کردن اجتناب از تجمل‏گرایی به عنوان آخرین ویژگی مهم و در عین حال خصوصیتی قابل تأمل در خصوص نمایندگان مجلس گفت: یکی از ویژگی‌های لازم برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرهیز از تجمل‌گرایی است، چرا که نمایندگان اشراف‏گرا نمی‏توانند دغدغه خاطر محرومان و مستمندان جامعه را درک کنند و درد آنان را بفهمند.

رئیس مرکز آموزش علمی – کاربردی امور مالیاتی استان قم با برشمردن اجتناب از کینه‏ورزی، فصاحت و بلاغت کم‏نظیر، تیزبینی و دوراندیشی، مناعت‏ طبع و عزت نفس و ... به عنوان برخی دیگر از صفات برجسته نمایندگان ملت در مجلس ابراز امیدواری کرد این دوره به دلیل اینکه نخستین انتخابات پس از فتنه 88 به شمار می‌آید و حساسیت خاص خود را دارد، مانند سایر انتخابات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نهایت صحت، سلامت و استقبال مردم شریف ایران اسلامی برگزار شود.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول