اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

حضور در انتخابات از مؤلفه‌های اقتدار علوی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان حضور در انتخابات را یکی از مؤلفه‌های اقتدار شیعی، علوی و زهرایی دانست

حضور در انتخابات از مؤلفه‌های اقتدار علوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حجت‌الاسلام علی احتشام در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: در نظام دینی مردم‌سالاری حضور در انتخابات تنها یک حق نیست بلکه با تکلیف الهی گره خورده است.

وی افزود: اینکه افرادی به دلایلی از حق رای خود استفاده نمی‌کنند شیوه کشورهای غربی است و باید در کشوری که فرهنگ آن بر پایه ایثار شهدا و خانواده‌های بزرگوارشان پایه‌گذاری شده از حق خود در راستای ادای تکلیف استفاده کنند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به وجود برخی مشکلات در جامعه، یادآور شد: هیچ حکومت نبوی و علوی وجود نداشته که مشکل نداشته باشد و در کشور ما نیز علیرغم وجود برخی کاستی‌ها و مشکلات تلاش دولت و مسئولان نظام در راستای خدمت‌رسانی به ملت است.

وی همچنین خطاب به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شما باید به گونه‌ای در این صحنه تکلیف محور حضور یابید که اگر در این مسیر جان سپارید در راه رضای خدا گام برداشته باشید.

وی با اشاره به توصیه‌های امام راحل تاکید کرد: نامزدهایی که می‌‌دانند آرای ضعیفی دارند باید برای حفظ حیثیت و عظمت شخص از حق خود دست بردارند و این همان ادای تکلیف است.

به گفته وی نامزدها به بهانه استفاده از حق خود نمی‌توانند هر سخنی بگویند و یا هر اقدامی را انجام دهند.

خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه با اشاره به روز حفظ حقوق مصرف کنندگان یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن ایام عید نوروز مسئولان نباید به شعار حمایت از مصرف کننده اکتفا کنند بلکه باید در عمل اجازه ندهند سوء استفاده کنندگان به مردم ظلم کنند.

وی با انتقاد از نحوه رسیدگی اداره تعزیرات در مورد فروشندگان متخلف اضافه کرد: در این اداره باید به قدری همیت، پیگیری و ارائه راهکارهای عمیق و دقیق برای مقابله با سوء استفاده کنندگان وجود داشته باشد که آنها از اینکه بخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند بترسند.

حجت‌الاسلام احتشام در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: کسانی که در جبهه تربیت فعالیت دارند باید عقل، دین و حیا را محور برنامه‌های خود قرار دهند.

به گفته وی اگر متولیان فرهنگی در عرصه‌های مختلف چون امور تربیتی، هیئت‌های مذهبی، نماز جمعه، مساجد و کانون‌های فرهنگی به اشاعه این سه عنصر اهتمام ورزند بسیاری از مشکلات امروز جوانان مرتفع می‌شود.

به گفته وی اگر دین و حیا در میان نسل جوان اشاعه یابد جوان متدین و با حیایی که دغدغه حفظ دین دارد برای اجرای دستور الهی و حفظ خود از هر گونه گناه و فساد منتظر زمینه‌ها و اسبابی چون وام و امثال آن نمی‌ماند بلکه با برقراری رابطه عمیق و عاطفی با پروردگارش موانع را از سر راه خود بر می‌دارد.

حجت‌الاسلام احتشام با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در زمینه پرهیز از استفاده از تولیدات دیگر کشورها به منظور کمک و توسعه تولیدات داخلی خاطرنشان کرد: چشم و هم چشمی به عنوان یکی از بزرگترین معضلات جامعه ما سبب شده تا همگان حتی افراد انقلابی به دنبال تهیه اجناس خارجی باشند و گویا استفاده از تولیدات داخلی کسر شان است.

وی با مقایسه پیشرفت‌های صنعتی و علمی ایران در دوران قبل و پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که قبل از انقلاب ملت ما در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی، پزشکی وابسته به کشورهای دیگر بود امروز به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده که دانشمندان هسته‌ای آن فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های داخلی است.

وی تاکید کرد: عزت، اقتدار و پیشرفت ملت ولایی و علوی ما مدیون مرز بزرگی است که توانستن را برای این ملت ثبت کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول