اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت

انجام 17 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان از انجام 17 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

انجام 17 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، رضا اردونی صبح امروز در جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌ها و کمیسیون تنظیم بازار شهرستان نهبندان اظهار داشت: هر چه به ایام پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم میزان تقاضا و عرضه کالا بیشتر می‌شود و در این زمان نقش دستگاه‌هایی از جمله صنعت، معدن و تجارت بیشتر نمود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه برای تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال و در ایام عید و برای جلوگیری از نوسانات احتمالی قیمت‌ها در بازار باید اقدامات و برنامه‌های لازم  اجرایی شود، تصریح کرد: در بخش‌های نظارتی نیز در این شهرستان اقدامات و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان از تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان در این شهرستان خبر داد و افزود: اعضای این انجمن می توانند به عنوان مرجع رسیدگی به شکایات مردم از واحدهای صنفی فعالیت کنند.

اردونی از انجام 17 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی نهبندان به طور روزانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای این تعداد بازرسی 140 پرونده تخلف تشکیل شده است، ادامه داد: ارزش ریالی این تعداد پرونده رقمی بالغ بر 60 میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان با بیان اینکه گشت‌های مشترک این نهاد با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح بازار از 20 بهمن‌ماه امسال آغاز شده است، اظهار داشت: در ایام پایانی سال و در ایام تعطیلات نوروزی نیز گشت‌های مشترک، طرح نظارتی ویژه نوروز 91 از 11 اسفند‌ماه امسال تا 15 اسفند سال آینده و طرح تنظیم بازار در سطح شهرستان انجام می‌شود.

اردونی از برگزاری نمایشگاه فروش بهاره در 14 اسفند‌ماه جاری به مدت 10 روز در محل سالن نمایشگاهی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خبر داد و افزود: تمامی کالاها و اقلام مورد نیاز و اساسی مردم در این نمایشگاه با 10 تا 15 درصد تخفیف عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌چنین در ایام پایانی سال و در ایام عید نوروز نیز مرغ و برنج تنظیم بازار در سطح شهرستان توزیع می‌شود تا نیازهای مردم نیز در این زمینه برطرف شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم برای تهیه و توزیع میوه شب عید در این شهرستان انجام شده است.

اردونی یادآور شد: در ایام نوروز نیز 17 کشیک لوازم یدکی، 80 تعمیرکار، 15 کشیک اغذیه و هفت کشیک خواربار نیز فعال هستند و هم‌چنین تعداد چهار بازرس در این ایام بر بازار و نحوه عرضه محصولات و کالاها نظارت دارند.

بخشدار شوسف نیز در این جلسه از راه‌اندازی میدان میوه و تره بار شهر شوسف خبر داد و گفت: این میدان به ‌عنوان سه‌شنبه‌بازار فعالیت دارد و در واقع نیازهای عمده مردم را برطرف می‌سازد.

حسین هاشمی با اشاره به اینکه راه‌اندازی نمایشگاه فروش بهاره یا همان نمایشگاه تنظیم بازار در شهر شوسف ضروری است، اظهار داشت: از مسئولان ذی‌ربط می‌خواهیم تا این نمایشگاه را در شوسف ایجاد کنند تا نیازهای مردم این شهر در ایام عید برطرف شود.

وی با انتقاد از کیفیت آرد توزیع شده در شهر شوسف طی هفته‌های اخیر تصریح کرد: از فرماندار و نهادهای مربوطه می‌خواهیم تا به این مشکل مردم رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول