اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور مبلغان المصطفی:

شیعه همواره در مقابل حاکمان جور قد علم کرده است

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور مبلغان المصطفی تصریح کرد: مسلمانان غیر شیعه در طول تاریخ زمانی که می‌دیدند که حکام آنها شرط عدالت را ندارند، رو به افکار شیعی می‌آوردند و در مقابل جور حاکمان قد علم می‌کردند.

شیعه همواره در مقابل حاکمان جور قد علم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، محسن معارفی در اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای مدیریت ارتباطات و بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه با توجه به شکل پیدایش شیعه اظهار داشت: شیعه با تعداد کمی از یاران و اصحاب پیامبر(ص) به وجود آمد، اما طبق آمار، اکنون شیعه به برکت حقانیتی که دارد، 30 درصد جمعیت مسلمانان را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به علل رشد شیعه افزود: در گذشته مجامع علمی و مذهبی اهل سنت، مذهب شیعه را در نظر نمی‌گرفتند، اما اکنون شیعه در کنار مذهب اهل‌سنت نگریسته می‌شود و به آن ارزش خاصی داده می‌شود.

مدیرکل امور مبلغان و دانش‌آموختگان المصطفی با بیان اینکه در متون اسلامی، عدالت شرط هر مسئولیت شرعی است، بیان کرد: مسلمانان غیر شیعه در تاریخ می‌دیدند که حکام آنها شرط عدالت را ندارند، به همین دلیل رو به افکار شیعی می‌آوردند و در مقابل جور حاکمان قد علم می‌کردند.

وی با اشاره به دیدگاه جرق جرداق مسیحی در مورد تشیع، ابراز داشت: این اندیشمند مسیحی می‌گوید «در هر قسمتی از تاریخ که انقلابی به وقوع پیوست، جایگاه امیرالمؤمنین‌(ع) را می‌توان در آن نگریست».

مدیر کل امور مبلغان جامعة المصطفی در ادامه با اشاره به جایگاه این نهاد بین المللی گفت: چندی پیش دانشگاه آکسفورد انگلیس، الازهر مصر، المدینه عربستان و جامعه المصطفی را مراکز تأثیرگذار در جهان اسلام معرفی کرد.

معارفی ادامه داد: دانشگاه آکسفورد، در چند ماه آینده، همایشی با عنوان «دانشگاه‌های تأثیرگذار جهان اسلام» برگزار می‌کند که در رابطه با سه دانشگاه الازهر، مدینه و المصطفی با موضوعات دانش‌آموختگان، متون درسی، استادان، کارهای قابل توجه ریاست دانشگاه، تاریخ پیدایش دانشگاه، میزان ارتباط دانش‌آموختگان با دانشگاه و ارتباط دانش‌آموختگان با علما و بزرگان آن کشور، اعلام فراخوان کرده است.

وی با بیان اینکه اخبار جامعة المصطفی توسط خبرگزاری‌های بین‌المللی رصد می‌شود، یادآور شد: گردهمایی دانش‌آموختگان که مدتی پیش به اتمام رسید، به زبان‌های مختلف در جهان انعکاس پیدا کرد و مورد ارزیابی مجامع علمی - مذهبی جهان قرار گرفت.

معارفی با اشاره به جایگاه ارتباطات در دانشگاه بین‌المللی المصطفی عنوان کرد: مدیریت ارتباطات و بین‌الملل، پل ارتباط جامعة ‌المصطفی در بخش‌های مختلف با دنیای معاصر است.

انتهای پیام/‌ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول