اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدزاده در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های مازندران/33

ایجاد نشاط در انتخابات برای رسانه‌ها از شام شب واجب‌تر است

خبرگزاری فارس: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رسانه‌ها به ایجاد شور و نشاط در جامعه و ایجاد وحدت فکر کنند، گفت: امروز ایجاد شور و نشاط در انتخابات برای ما از شام شب واجب‌تر است.

ایجاد نشاط در انتخابات برای رسانه‌ها از شام شب واجب‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدجعفر محمدزاده شب گذشته در مراسم اختتامیه نهمین نمایشگاه و دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران، اظهار داشت: مراقب قلم‌هایمان باشیم‌ چه بسا گاهی ننوشتن یک موضوع نورانیت بیشتری نسبت به نوشتن صدها موضوع دارد،‌ گاهی نیز نوشتن یک ستون از یک‌ عمر روزنامه‌نگاری اهمیت بیشتری دارد.

محمدزاده با بیان اینکه خدمت به خلق را فراموش نکنید، یادآور شد: خدمت به خلق به این معنا نیست که همیشه کار شاق انجام دهید بلکه قلم‌های ما می‌تواند خدمت زیاد و موثری به مردم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نکند مردم از قلم‌های ما متضرر شوند، ادامه داد: روزنامه‌نگاری اسلامی در حال نهادینه شدن است.

محمدزاده با بیان اینکه روزنامه‌نگاری اسلامی در قرآن هم آمده است، خاطرنشان کرد: نهی قرآن است که در احوال شخصی مردم تجسس نکرده و از گمان‌های زیاد پرهیز کنید.

وی با اشاره به اینکه ذکر خبر بدون منبع یا با منبع ضعیف و یا از منبع مغرض نهی قرآن است، یادآور شد: با بهره‌گیری از روزنامه‌نگاری اسلامی، خدمت به مردم را فراهم کرده و با قلم‌ها به مردم خدمت کنیم.

*4 هزار نشریه در کشور داریم

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان اینکه در بدو ورودم به این سمت شعار توسعه کیفی را مد نظر قرار دادم، تصریح کرد: امروز در کشور از جهت تنوع، تعدد و تکثر مطبوعات در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

وی با اشاره به فعالیت 80 نشریه در مازندران و مطلوب دانستن آمار ضریب نشریات مازندران، گفت: در کشور حدود 4 هزار مجوز نشریه وجود دارد که حدود 3 هزار نشریه فعال، 500 نشریه با نشر نامنظم و 500 نشریه هم منتشر نمی‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه اشخاص با هر نوع دیدگاه و تفکر در چارچوب نظام اسلامی در حال فعالیت در عرصه رسانه هستند، اضافه کرد: امروز باید وضعیت کمی را بهبود بخشیده و به کیفیت توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه فعالیت‌ها حول این محور است، اظهار داشت: تا کمیت مقبول نداشته باشیم نمی‌توان به کیفیت قابل قبول دست یافت.

*خبرنگار باید در صحنه وقوع خبر باشد

این مسئول با بیان اینکه نخستین راه توسعه کیفی این است که با مردم ارتباط برقرار کنیم، تصریح کرد: نمایشگاه مطبوعات امسال تهران یک میلیون و 57 هزار نفر بازدیدکننده داشت که نسبت به سال‌های گذشته 10 برابر شدن آمار را شاهد هستیم.

محمدزاده ادامه داد: ‌عادت نکردیم موضع خود را شفاف در سرمقاله بیان کنیم، نشریه خوب نشریه‌ای است که موضع‌گیری شفاف را در سرمقاله اعلام کند.

وی با بیان اینکه گزارشی که پشت میز و با تلفن تهیه شود طبیعی است که گزارش کیفی نخواهد بود، یادآور شد: خبرنگار نشسته، خبرنگار کیفی نیست، خبرنگار باید در صحنه وقوع خبر حضور داشته و اتفاقات را از نزدیک لمس کند.

*آثار خبرنگاران کتاب می‌شود

محمدزاده با اشاره به اینکه جشنواره‌ها باید به توسعه کیفی منجر شوند، بیان داشت: افرادی به هر دلیل در جشنواره‌ها شرکت نمی‌کنند اما چشم‌هایی باید وجود داشته و بدون اینکه خود فرد بداند آثار آنها را به جشنواره بفرستد و ما این کار را در جشنواره فصلی انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه جشنواره باید به این سمت برود، گفت: خوبی‌های مطبوعات باید دیده شود، وقتی خبرنگار بداند که کارهایش دیده می‌شود این موضوع به توسعه کیفی کار منجر می‌شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه مقالاتی می‌بینیم که صرفا یک نفر مخاطب دارد، تصریح کرد: این کار کیفی نیست.

وی با بیان اینکه امسال حدود 70 برنامه را عملیاتی کردیم، بیان داشت: از سال آینده آثار خبرنگاران را به کتاب تبدیل می‌کنیم.

*مازندران جشنواره کشوری مطبوعات برگزار کند

این مسئول با اشاره به اینکه مازندران از ظرفیت‌های خوب روزنامه‌نگاری در کشور است، اضافه کرد: این جشنواره تکراری در شان مازندران نیست چراکه شان مازندران یک پله بالاتر است.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم برای سال آینده یک موضوع در سطح ملی انتخاب کرده و به سراسر کشور فراخوان بدهید ما هم حمایت می‌کنیم.

*ایجاد شور و نشاط در انتخابات از شام شب واجب‌تر است

محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش محوری مطبوعات در انتخابات، یادآور شد:‌ مطبوعات باید فراتر از دغدغه‌های جناحی بیندیشند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها به ایجاد شور و نشاط در جامعه و ایجاد وحدت فکر کنند، تصریح کرد: امروز ایجاد شور و نشاط در انتخابات برای ما از شام شب واجب‌تر است.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمن از بمب و موشک ما نمی‌ترسد، یادآور شد:‌ دشمن از اتحاد ما و از تبعیت ملت ایران از رهبری می‌ترسد.

وی خاطرنشان کرد: ‌از ابتدای انقلاب تاکنون سلاح ما ایمان به خدا، وحدت و یکپارچگی بوده است.

محمدزاده بیان داشت: اگر کسانی فکر می‌کنند در انتخابات بدون رسانه، تحقق آزادی و علت ممکن است باید بدانند اشتباه می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی دوست دارند سر به تن مطبوعات نباشد، اضافه کرد: بر بستر مطبوعات آزادی شکل می‌گیرد و از شاهراه آزادی به شهر بزرگ عدالت خواهیم رسید.

*خانه مطبوعات حزب نیست

محمدزاده با اشاره به اینکه خانه مطبوعات حزب نیست و به اندازه کافی حزب در کشور وجود دارد، اظهار داشت:‌ خانه مطبوعات، خانه امنی است که همه اهالی رسانه زیر سقف آن احساس امنیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای کمک به خانه مطبوعات دو شرط داریم، گفت: خانه‌های مطبوعات باید وحدت‌محور و برنامه‌محور باشند که این دو شرط در خانه مطبوعات مازندران برقرار است.

*نماینده مطبوعات در دولت هستم

محمدزاده با اشاره به اینکه من نماینده مطبوعات در دولت هستم و نه نماینده دولت در مطبوعات، خاطرنشان کرد: مطبوعات حوزه‌ای است که همه موضوع‌ها در آن بازتاب دارند.

وی با بیان اینکه امسال مجوز 900 نشریه صادر شد، ادامه داد: مطبوعات روز به روز افزایش می‌یابند اما یارانه مطبوعات به اندازه پنج سال قبل است.

محمدزاده با اشاره به اینکه سعی کردیم در این دوره یارانه هیچ نشریه‌ای را قطع نکنیم، ابراز امیدواری کرد که بودجه یارانه در سال آینده بهتر شود.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول