اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد استان قزوین:

رسانه‌ها در انتخابات اخلاق را ترویج دهند

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: رسانه‌ها در حوزه فعالیت‌های انتخاباتی اخلاق رسانه‌ای را ترویج کنند.

رسانه‌ها در انتخابات اخلاق را ترویج دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محمدحسین شفیعی‌ها در نشست هم‌اندیشی مدیران مطبوعات و خبرگزاری‌های استان قزوین که با حضور مدیر کل‌ اطلاعات استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها در حوزه فعالیت‌های انتخاباتی، جامعه با اخلاق رسانه‌ای را به همه کشور نشان دهند.

وی افزود: انتخابات در کشور همیشه با اهمیت بوده است به خصوص که انتخابات مجلس باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: هر روز که پیش می‌رویم، تحولات شگرفی و حساسی را مشاهده می‌کنیم که نمونه آن جریان بیداری اسلامی است که در جهان رو به گسترش است.

شفیعی‌ها خاطر نشان کرد: استکبار نیز با وضعیت کنونی جهان برای خارج شدن از بحران دست به تحرکاتی زده که نمونه آن تحولات سوریه است.

وی تأکید کرد: استکبار با بحران‌آفرینی در سوریه می‌خواهد خود و رژیم صهیونیستی را از اضمحلال نجات داده و با کسب پیروزی در این کشور، خود و رژیم صهیونیستی را از بن‌بست خارج کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تشریح کرد: تحولات منطقه و تحرکات دشمن، این مهم را گوشزد می‌کند که رسانه‌ها باید اطلاعات و تحلیل‌های خود را افزایش داده و با اطلاعات روز همراه با تحلیل گام بر دارند.

شفیعی‌ها با تأکید بر ضرورت دقت توسط رسانه‌ها، عنوان کرد: نگاه رسانه‌ها در رابطه با انتخابات نباید نگاهی بسته و استانی باشد زیرا انتخابات مجلس یک امر ملی و در سطح تمام کشور است، نه تنها در سطح یک شهر و استان.

وی تصریح کرد: 33 سال از انقلاب گذشته است و رسانه‌ها نیز با این گذر زمان بالغ شده‌اند، از یک انسان بالغ نیز کارهای حکیمانه انتظار می‌رود که این مهم مطالبه مردم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: خبرگزاری و مطبوعات نباید خود را درگیر مسائل سطحی کنند و با نگاهی تحلیلی به مسائل مهم جامعه بپردازند و با انجام خطای نابخشودنی، رسانه‌ها خود و استان را زیر سؤال نبرند.

شفیعی‌ها با تأکید بر پرهیز رسانه‌ها از کارهای سبک و نابخردانه در ایام انتخابات، خاطر نشان کرد: در جریان تبلیغات برای انتخابات، برخی رسانه‌ها تخلفاتی انجام داده‌اند که یک بخش آن قابل بخشش است ولی آن اعمال رسانه‌ای که آسیب‌زا بوده و به حضور حداکثری مردم در انتخابات ضربه وارد می‌کند، خطایی نابخشودنی است.

وی تشریح کرد: مصاحبه با کاندیداها قابل قبول است ولی تخریب رقیب، سیاه‌نمایی و این دست کارها که بعضاً اتفاق می‌افتد نباید توسط رسانه‌ها انجام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اذعان کرد: در فضای رسانه‌ای استان، غریبه نداریم، به این معنا که رسانه معاند و خارج از نظام در استان وجود ندارد و رسانه‌ها نیز باید به گونه‌ای رفتار کنند تا ما نیز شش دانگ از آنها دفاع کنیم.

شفیعی‌ها ادامه داد: رسانه‌ها باید مراقب باشند تا به خاطر مسائل مالی، اصول را قربانی نکرده و بازیچه دست جریان‌های سیاسی نشوند.

انتهای پیام/ر20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول