اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اروندکنار:

انتخاب آگاهانه بر هر امری اولویت دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اروندکنار گفت: انتخاب آگاهانه و دقت در انتخاب فرد اصلح بر هر امری اولویت دارد.

انتخاب آگاهانه بر هر امری اولویت دارد

حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در مورد همه دوره‌های انتخابات دو مسئله مهم مطرح است که یکى اصل شرکت در انتخابات و انداختن رأى در صندوق و دیگری شناخت و تشخیص کاندیداى اصلح است که کار بسیار مهم و حساسى بوده و نیاز به تحقیق گسترده و دقیق درمورد کاندیدای مورد نظر دارد.

وی افزود: گاهی فرد رأی‌دهنده به خاطر اطلاعاتی که از سوابق اجرایی و انگیزه‌ها و افکار و عقاید نامزد انتخاباتی مورد نظر در دست دارد وی را انتخاب می‌کند که این انتخاب باید بر مبنای میزان اعتقاد و ایمان آن کاندیدا به نظام و تعهد و دلسوزی وی نسبت به مردم کشور و همچنین قدرت و توان مدیریتی او در اجرای برنامه‌های ارائه شده و پایبندی به اصول و ارزش‌های اسلامی باشد.

امام جمعه اروندکنار تصریح کرد: در برخی موارد نیز شاهدیم که فرد رأی‌دهنده قدرت انتخاب و تشخیص کاندیدای اصلح را ندارد و با به علت تعدد و فراوانی کاندیداها این امکان برای وی میسر نیست که در چنین مواردی باید از طریق واسطه نسبت به کاندیداها شناخت پیدا کند که این واسطه‌ها می‌توانند جناح‌های سیاسی مورد اطمینان فرد یا افراد متدین و کارشناس و متعهدی باشند که قدرت تشخیص در این مورد را دارند.

شرفی در ادامه به اهمیت شرکت در انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت انبوه و حضور فراوانی مردم در انتخابات پشتوانه مردمی برای نظام است که موجب می‌شود تحلیل‌ها و بررسی‌های رسانه‌ای دشمنان که گاهی موجب تطمیع و تهدید از سوی آنها می‌شود به خطا رفته و نتیجه‌ای در بر نداشته باشد.

وی ادامه داد: از این رو شرکت آگاهانه در انتخابات و دقت در نوع انتخاب بر هر امری اولویت دارد چرا که شرکت مردم ایران در انتخابات مایه یأس و ناامیدی و همینطور ترس دشمنان اسلام خواهد شد و به همین دلیل است که شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی برشمرده شده‌است.

امام جمعه اروندکنار با بیان اینکه مجلس در نظام جمهوری اسلامی عصاره فضائل یک ملت است اظهار کرد: مجلس از جایگاهی در نظام برخوردار است که موجب می‌شود در رأس همه امور قرار گرفته و به عنوان بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی کشور به شمار رود.

شرفی در پایان با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین انتخابات در عرصه سیاسی کشور است گفت: نمایندگان مجلس با سیاست‌گذاری، جهت‌دهی و نظارت بر فرآیندهای مختلف اجرایی یک کشور در نقش تعیین کننده سرنوشت مردم آن کشور ظاهر شده و آینده آن مملکت را رقم می‌زنند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول