اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه پاسداران امیرالمومنین (ع) ایلام:

بمباران زمین چمن چوار از سوی رویدادی نادر بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: بمباران زمین چمن چوار از سوی رژیم سابق عراق رویدادی نادر بود.

بمباران زمین چمن چوار از سوی رویدادی نادر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام سردار سید صادق کاکی ظهر امروز در یادواره شهدای زمین چمن چوار اظهار داشت: این رویداد مهم توسط رژیم بعثی عراق در دوران دفاع مقدس به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس از هیچ کوششی برای به زانو درآمدن ایران اسلامی کوتاهی نکردند اما در این راه با شکست مواجه شدند.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: بیداری اسلامی منطقه ثمره و نتیجه خون شهداست و پاسداری از خون شهدا وظیفه‌ای همگانی بوده که باید به آن توجه شود.

کاکی با اشاره به اینکه صیانت از فرهنگ شهادت به اندازه حضور در میدان نبرد ضروری است، گفت: در دوران دفاع مقدس باید با حضور در این عرصه از کیان ایران اسلامی و آرمان‌های بلند انقلاب دفاع می‌شد.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: امروز نیز عرصه دیگری برای حراست و پاسداری از ارزش‌های دفاع مقدس وجود دارد که دشمنان این شرایط را فراهم کرده‌اند.

فرمانده سپاه پاسداران امیرالمومنین (ع) استان ایلام اظهار داشت: دشمن با هدف قرار دادن فرهنگ اصیل این نظام که پایه و اساس آن نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است، در میدان جدیدی گام گذاشته است.

وی افزود: اکنون وظیفه ماست که با شناسایی توطئه‌های دشمن و برنامه‌ریزی در مقابل این نقشه‌ها سد محکمی همچون دوران دفاع مقدس ایجاد کنیم.

در 23 بهمن ماه 1365، هواپیماهای رژیم بعثی عراق مسابقه فوتبال بین تیم‌های (منتخب چوار) و (منتخب جوانان ایلام) را بمباران کردند.

در این اقدام ددمنشانه، 15 نفر از بازیکنان، داوران و تماشاگران به شهادت رسیدند و تعداد زیادی نیز به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول