اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس قوه قضائیه:

انقلاب اسلامی ریشه در اسلام ناب دارد

خبرگزاری فارس: معاون رئیس قوه قضائیه گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در اسلام ناب و اندیشه‌ای متعالی تشیع دارد و انقلاب اسلامی با اسلام ناب پیوندی ناگسستنی دارد.

انقلاب اسلامی ریشه در اسلام ناب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان محمدباقر ذوالقدر، ظهر امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن شهرستان کاشان در مسجد آقابزرگ این شهرستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی در ایران با رهبری امام خمینی(ره) و بر مبنای دین و با شعار الله‌اکبر و با هدف ارزش‌های اسلامی به وجود آمد.

وی با اشاره به انقلاب‌های سرمایه‌داری و لیبرال و انقلاب کمونیستی روسیه و مقایسه آن انقلاب اسلامی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در اوایل قرن بیستم برخلاف دیگر انقلاب‌های سرمایه‌داری و کمونیستی جهان، انقلابی با حاکمیت ارزش‌های اسلامی و مردم‌سالاری بود که به رهبری امام راحل در ایران به وجود آمد و بر تمام انقلاب‌های جهان خط بطلان کشید.

معاون قوه قضائیه یادآور شد: برای مردم، تصور این که زمانی، بتوانند قیام کنند آرزویی دست نیافتنی شده بود که با پیروزی انقلاب اسلامی مردم توانستند در مقابل تمام اندیشه‌های باطل ایستاده و مبارزه کنند.

ذوالقدر ادامه داد: امروز 33 سال است ملت ایران در برابر استبداد جهانی ایستاده است و تمام سختی‌ها را با جان و دل خریده و به پیروزی‌ها و دستاوردهای مهمی در مدت 33 سال گذشته رسیده است.

وی در ادامه 22 بهمن را فرصتی برای مرور دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: هرچند اشاراتی به جمع‌بندی دستاوردهای 33 ساله انقلاب اسلامی شده اما به طور کامل، دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم تشریح نشده و حق مطلب در این رابطه ادا نشده است.

به گفته وی حکومت‌های ایران در گذشته یا حکومت‌های ضددینی بودند و یا براساس سلایق افراد بود و دین در حکومت‌های ایران محلی از اعراب نداشت و برای نخستین بار در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی حکومت دینی و براساس ارزش‌های اسلامی شکل گرفت و نظام مردم‌سالاری را در کشور ایجاد کرد تا مردم در آن نقش داشته باشند. 

ذوالقدر ادامه داد: مردم قبل از انقلاب اسلامی در ارکان دولت هیچ نقشی نداشتند و دولت توسط قدرت‌های خارجی اداره می‌شد، اما پیروزی انقلاب اسلامی و قطع سلطه خارجی در ایران، از رهبری حکومت، ریاست جمهوری، مجلس و اداره شهر با خواست مردم و دخالت مردم است. 

ذوالقدر تصریح کرد: جهان غرب 400 سال تلاش کرد تا دین را از عرصه حیات اجتماعی خارج تبدیل به یک اندیشه فردی کند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیت به دین و سیاست و به عنوان یک امر اجتماعی آنان را مأیوس کرد.

وی در ادامه با تشریح دستاوردهای علمی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی در مدت 33 سال گذشته عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی نبود، کشور ایران امروز در مقایسه با دیگر کشورهای جهان در قعر توسعه‌یافتگی قرار داشت.

این مسئول در پایان حضور میلیونی مردم ولایتمدار ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال را نشانه تأکید مردم بر ادامه راه انقلاب اسلامی دانست و اذعان داشت: مردم با حضور در راهپیمایی امروز نشان دادند انقلاب پایان نیافته و از شعارهای انقلابی خود و نهادها و نمادهای انقلاب دفاع می‌کنند و این حقیقتی است که مردم با حضور در راهپیمایی امروز ثابت کردند و با حضور خود خط بطلانی بر دسیسه‌های دشمنان انقلاب کشیدند.

انتهای پیام/ن۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول