اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور سرمایه‌گذاری در بزرگترین میدان گازی جهان انجام می‌شود

انتشار جذابترین اوراق مشارکت ریالی با سود 20 درصد در هفته آینده

خبرگزاری فارس: مدیر امور مالی شرکت نفت و گاز پارس گفت: برای نخستین بار در کشور، عرضه اوراق مشارکت ریالی با سود علی‌الحساب 20 درصد از روز شنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

انتشار جذابترین اوراق مشارکت ریالی با سود 20 درصد در هفته آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، تورج جهان‌آرا از انتشار نخستین سری اوراق مشارکت ریالی چهار ساله با سود علی‌الحساب 20 درصد در سراسر کشور خبر داد و افزود: با موافقت شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی، نخستین سری اوراق مشارکت جدید به مبلغ 11 هزار و 500 میلیارد ریال به منظور سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه پارس‌جنوبی از ابتدای هفته آینده منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از این حداکثر سود اوراق مشارکت ریالی 17 درصد بوده است، عنوان کرد: با انتشار نخستین بلوک از اوراق مشارکت ریالی برای تامین سرمایه مورد نیاز طرح توسعه فازهای باقیمانده میدان گازی پارس‌جنوبی، علاوه بر سرمایه‌گذاری برای افزایش برداشت از سهم ایرانی این مخزن مشترک، برای نخستین بار امکان سرمایه‌گذاری سودآور و سازنده هموطنان ایرانی را در توسعه بخش بالادستی صنعت نفت و گاز ایران اسلامی فراهم می‌کنیم.

مدیر امور مالی شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: عرضه اوراق مشارکت توسعه میدان گازی پارس‌جنوبی از روز شنبه در شعب منتخب بانک‌های تجارت و ملت در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

جهان‌آرا با اشاره به اینکه سود علی‌الحساب اوراق مشارکت ریالی به صورت روزشمار محاسبه و در دوره‌های سه ماهه پرداخت می‌شود، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نرخ بازخرید این اوراق پیش از سررسید در سال اول 18 درصد و از سال دوم 5/19 درصد، معاف از مالیات و قابل بازخرید در همه شعب بانک عامل است.

وی تصریح کرد: با توجه به نرخ سود بسیار جذاب این اوراق، پیش‌بینی می‌شود فروش این اوراق با استقبال خوب مردم روبه‌رو شود.

جهان‌آرا همچنین گفت: تفاوت نرخ سود قطعی و علی‌الحساب اوراق مشارکت داخلی نیز، حداکثر پنج ماه بعد از تاریخ سررسید نهایی اوراق از سوی ناشر، محاسبه و به دارندگان برگه تسویه حساب نهایی پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش، در راستای تصمیم دولت برای جذاب شدن سرمایه‌گذاری در طرح‌های ملی، بانک مرکزی سیاست‌های جدید پولی، مالی و بانکی کشور را در 5 بهمن ماه امسال ابلاغ  کرد که بر اساس آن نرخ سود اوراق مشارکت به 20 درصد و نرخ سود سپرده‌گذاری بانکی نیز تا سقف 20 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول